بازی‌های کشورهای اسلامی| بازماندن جودوکاران ایران از رسیدن به مدال

21:00 - 25 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۳۱۳۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی| بازماندن جودوکاران ایران از رسیدن به مدال

خبرگزاری میزان_ طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون جودو، پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از 17 مرداد ماه سال جاری به میزبانی قونیه و در کشور ترکیه آغاز شده است. تیم ملی جودو مردان و بانوان ایران پس از سه سال تعلیق سرانجام در نخستین رویداد رسمی بین المللی با ترکیب 14 جودوکا حضور پیدا کردند. در واقع حضور در بازهای همبستگی  کشورهای اسلامی آغازی دوباره برای جودو ایران بود تا با تلاش ملی پوشان؛ جودو به روزهای اوج خود بازگردد.

ملی پوشان کشورمان طی روزهای 24 و 25 مردادماه علی رغم دوری سه ساله از میادین بین المللی رسمی به مصاف حریفان خود رفتند، اما موفق به کسب مدال نشدند. در این رقابت‌ها 7 جودوکا در بخش مردان و 7 جودوکا در بخش بانوان به روی تاتامی رفتند. ابتدا روز سه شنبه هفت نماینده کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند که بدون رسیدن به مدال از جدول مسابقات کنار رفتند.

در روز دوم و ادامه این مسابقات ،‌ امروز چهارشنبه 25 مردادماه هفت نماینده باقی مانده در بخش مردان و بانوان به مصاف حریفان خود رفتند که بدون رسیدن به مدال کار خود را پایان دادند. 

امروز دوشنبه در وزن 70- کیلوگرم، مریم بربط  درنخستین مسابقه با نمایشی جذاب و دیدنی نماینده سنگال را در 1:53 ثانیه ایپون کرد که حاضرین در سالن به خاطر نمایش زیبای بربط او را تشویق کردند. در ادامه مبارزات زیبا و جذاب بربط، او به مصاف "بیامی" از کشور کامرون رفت  و دومین ایپون را مقابل حریف خود رقم زد.

بربط که مدال نقره مسابقات جوانان آسیا را دارد، در سومین مسابقه و ماقبل فینال به مصاف حریفی از کشور ازبکستان رفت و پس از واگذاری این دیدار مقابل حریف خود به جدول شانس مجدد راه یافت.

 وی برای رسیدن به مدال برنز به مصاف نظرووا از ازبکستان رفت و مقابل این جودوکا که مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را دارد؛ شکست خورد و به مدال برنز نرسید. 

اما در ادامه مسابقات و در همین وزن، ریحانه گیلانی با جودوکای از ازبکستان مبارزه کرد و در نخستین مبارزه بازی را به حریف خود واگذار کرد.

در وزن 78 – کیلوگرم، مریم پیمانی هم در نخستین مبارزه به مصاف نماینده مراکش رفت و مقابل این جودوکا بازی را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله نیز مقابل سوفینا آیوک، جودوکا کامرونی هانسکو شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 81- کیلوگرم مردان نیز، مهدی فتحی پور دور اول با جودوکا ترکمنستان مبارزه  کرد و موفق شد این جودوکا را در 53 ثانیه ایپون کند و به دور دوم مسابقات راه یابد. فتحی پور در دور دوم این رقابت ها به مصاف "آلبایراکا" ترکیه ای که قهرمان جهان و اروپا است، رفت و در نهایت بازی را به این حریف واگذار کرد. این جودوکا یک مدال برنز جهان، عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی اروپا و 6 مدال رنگارنگ در مسابقات گرانداسلم را در کارنامه دارد.

در وزن 90 کیلوگرم نیز، سید محمد سعیدی مدنی دور نخست به مصاف نماینده آلبانی رفت و موفق شد این جودوکا را در 1:15ثانیه  شکست دهد و با پیروزی شروع کند. وی دور دوم به مصاف نماینده تاجیکستان که عنوان قهرمانی آسیا و مدال بازیهای آسیایی را در کارنامه خود دارد، رفت و بازی را به این حریف سرشناس خود واگذار کرد.

 قاسم باغچقی دیگر نماینده کشورمان در این وزن دور نخست به مصاف  "شاه حسین" از کشور پاکستان که قهرمان آسیا و بازی های ورلد گیمز است رفت و در 2:19 ثانیه حریف خود را ایپون کرد و دور دوم بازی را مقابل نماینده تاجیکستان واگذار کرد.

در وزن 100+ کیلوگرم، حمیدرضا ملک زاده تنها نماینده کشورمان بود که دور نخست بازی را مقابل نماینده آذربایجان واگذار کرد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

اسامی جودوکاران تیم ملی مردان و بانوان به شرح ذیل است:

نفرات اعزامی در بخش مردان:

وزن 66- کیلوگرم: حمیدرضا پاپی

وزن 73- کیلوگرم: محمد صدیقی و وحید جدی

وزن 81- کیلوگرم: مهدی فتحی پور

وزن 90 کیلوگرم: محمد سعیدی و قاسم باغچقی

وزن 100 کیلوگرم: حمیدرضا ملک زاده

نفرات اعزامی در بخش بانوان:

وزن 48- کیلوگرم: شیوا جهانگیری

وزن 52- کیلوگرم: فاطمه کمالی

وزن 57- کیلوگرم: سایان چگینی

وزن 63- کیلوگرم: محدثه حسینی

وزن 70- کیلوگرم: مریم بربط و ریحانه گیلانی

وزن 78 - کیلوگرم: مریم پیمانی

 محمدرضا حاج یوسف زاده مدیرفنی تیم های ملی و محسن ذکریا مربی تیم ملی هدایت تیم را برعهده دارند.

تکتم بیدل به عنوان سرمربی و سحر چغلوند به عنوان مربی هدایت تیم ملی بانوان را برعهده دارند. مصطفی کریمی نیز سرپرست کاروان جودو در این رقابت ها است

انتهای پیام/ 


برچسب ها: فدراسیون جودو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *