افزایش اسلام‌هراسی و حملات علیه مسلمانان در اتریش

10:46 - 26 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۳۵۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اسلام‌هراسی و حمله به مسلمانان در جامعه اتریش طی سال‌های اخیر روندی افزایشی داشته است.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش‌های جدید منتشر شده، اتریش در سال گذشته شاهد هزار و 61 مورد نژادپرستی و اسلام‌هراسی علیه مسلمانان بوده است.

به گزارش «آناتولی»، گزارش سال 2021 درباره نژادپرستی علیه مسلمانان که توسط مرکز اسناد و مشاوره اتریش برای مسلمانان (Dokustelle Osterreich) منتشر شد نشان می‌دهد که اکثر حملات در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است 69 درصد از کسانی که در معرض نژادپرستی ضد مسلمانان و حملات کلامی و فیزیکی قرار گرفتند، زن و 26 درصد مرد بودند.

در بسیاری از حوادث، زنان محجبه مورد آزار و اذیت لفظی قرار گرفتند و در برخی موارد نیز آزار و اذیت فیزیکی علیه آنها صورت گرفته است.

در حالی که 65.4 درصد از حملات علیه مسلمانان در بسترهای آنلاین انجام شده است، 34.6 درصد از آنها در حوزه‌های مختلف زندگی اجتماعی رخ داده است.

77 درصد از حملات نژادپرستانه توسط مردان و 22 درصد توسط زنان انجام شده و در این گزارش آمده است که سخنان نفرت انگیز و تحریک علیه مسلمانان در 78.5 درصد از کل حوادث نقش داشته است.

علاوه بر این، سایر حوادث نژادپرستانه از جمله بدرفتاری توسط پلیس، تهدید، خشونت روانی و آزار و اذیت فیزیکی 6.2 درصد از کل موارد را تشکیل می‌دهد.

به نظر می‌رسد اتریش در میان کشورهای اروپایی با موارد بالای اسلام‌هراسی قرار دارد و دولت این کشور نیز طی سال‌‎های اخیر قوانینی را به تصویب رسانده که در این روند نقش مهمی داشته‌اند.

تحقیقات در مورد جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در اتریش نشان داده است که اکثریت قاطع حملاتی که انجام می‌شود مردانی هستند که زنان را هدف قرار می‌دهند.

گفته می‌شود که افزایش شدید این حملات در سال 2021 به دلیل اقدام جنجالی دولت اتریش مبنی بر تصویب طرح «نقشه اسلام» است که توسط مقامات این کشور برای برجسته کردن مکان همه مساجد در سرتاسر اتریش معرفی شده است؛ منتقدان معتقدند که این امر به گسترش جنایات ناشی از نفرت کمک می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *