مادران باردار تا پایان دوران شیردهی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند/ پرداخت 90 درصد ازهزینه‌های درمان ناباروری در مراکز دولتی

12:56 - 26 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۳۹۲۸
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مادران باردار تا تا پایان دوران شیردهی و فرزندان تازه متولد شده آن‌ها تا 5 سال خبر داد.

خبرگزاری میزان - بهرام عین‌اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: برای تشویق پزشکان به خدمت در مناطق محروم امروز بسته‌های تشویقی برای این متخصصان تصویب شده و پزشکان می‌توانند به این مناطق بروند و از امتیازات مربوطه که عمدتا در رابطه با دریافت کارانه است، بهره‌مند شوند.

عین‌اللهی عنوان کرد: در رابطه با طرح جوانی جمعیت امروز مصوب شد که مادران تحت پوشش بیمه قرار گیرند و این بیمه تا 2 سال و تا پایان دوران شیردهی ادامه داشته باشد و فرزندان آن‌ها هم تا 5 سال می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند و در رابطه با هزینه‌های درمان ناباروری هم تصمیات خوبی گرفته شده و قرار است در مراکز دولتی تا 90 درصد و در مراکز خصوصی تا 70 درصد از تعرفه‌ها به آن‌ها پرداخت شود.

وزیر بهداشت در رابطه با بیماری آبله میمونی نیز گفت: ما در رابطه با بیماری آبله میمونی نگرانی‌هایی داشتیم و به همین دلیل از افرادی که وارد کشور می‌شدند و به ویژه آن‌هایی از مناطق آلوده می‌آمدند، نمونه برداری می‌کردیم و تا دیروز مورد مثبتی نداشتیم و روز گذشته با یک مورد مثبت که مربوط به خانمی از اهواز که همسرش از کشور کانادا بازگشته بود مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه پایگاه‌‌های مرزیمان را تقویت کرده ایم چرا که در منطقه‌ای واقع شدیم که میزان شیوع بیماری‌ها زیاد است، ادامه داد: ما در حال رصد هستیم و اگر با موردی از بیماری رو به رو شدیم با آن مقابله می‌کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این بیماری در هیچ کجای دنیا به شکل پاندمی در نیامده است و بیشتر به صورت تک‌گیری و آندمی است و همچون کرونا نگران کننده نیست، افزود: قدرت بیماری به زمینه فرد بستگی دارد و برای افرادی که بیماری خاصی ندارند خطرناک نیست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *