رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابراهیمی: فعلاً که فوتبال هجومی از تیم‌های مدعی ندیدیم/ بازی راحت در لیگ وجود ندارد

1:07 - 27 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۴۴۳۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کارشناس فوتبال ایران گفت: در 50 سال گذشته این قدر مسابقات فوتبال ایران از نظر فنی ضعیف برگزار نشده بود.

ناصر ابراهیمی در گفت‌و‌گو با میزان، درباره کیفیت این دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، اظهار داشت: باید 5 هفته از مسابقات بگذرد تا با ارزیابی بازی‌ها بتوانیم در مورد توانایی و عملکرد تاکتیکی تیم‌ها نظرات کارشناسی بدهیم. سال قبل هم استقلال از هفته پنجم به بعد روی ریل قهرمانی افتاد و تا آخرین هفته هم از هیچ تیمی شکست نخورد. تیم‌های مدعی که هزینه‌های زیادی هم انجام دادند در هفته اول لیگ، فوتبال رو به جلویی از خود ارائه نکردند و باید منتظر بمانیم تا هفته‌های آتی با هماهنگی بازیکنان‌شان توانایی تاکتیکی خود را نشان دهند.

کارشناس فوتبال در مورد دیدارهای هفته نخست استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان‌شان عنوان کرد: استقلال و سپاهان دو مربی پرتغالی دارند. مورایس که قبول نکرد مربی ایرانی در کنارش باشد، اما ساپینتو از مربیان ایرانی بهره می‌برد. استقلال در خط دفاعی آنچنان سیستم قابل قبولی نداشت و روزبه چشمی پستش هافبک دفاعی است، اما از او در پست دفاع آخر استفاده کردند. سپاهان در نیمه دوم از اشتباهات مدافعان استقلال به خوبی بهره برد. در بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن هم وقتی تیمی 10 نفره می‌شود دیگر گل زدن به آن تیم خیلی سخت خواهد شد. ذوب‌آهن هم ضدحملات خطرناکی روی دروازه پرسپولیس طراحی کرد.

*فصل قبل اصلاً بازی‌ها دلچسب نبود

وی در خصوص اینکه سال قبل اصلاً فوتبال‌ها دلچسب نبود، اضافه کرد: سال گذشته لیگ برتر اصلاً آنچنان بازی‌های جذابی را ندیدیم. پارسال بدترین دوران فوتبال ایران بود، در 50 سال گذشته این قدر مسابقات فوتبال ایران از نظر فنی ضعیف برگزار نشده بود. بازی‌ها هیچ کیفیتی نداشت، اما با این حال امیدواریم این فصل با توجه به هزینه‌های زیادی که باشگاه‌ها داشتند، بازی‌های خوبی را ببینیم.

ابراهیمی درباره خرید مهاجم هلندی برای خط حمله پرسپولیس، تصریح کرد: مربیان فوتبال ایران دیگر به دنبال استعدادیابی و کشف استعدادها در سراسر شهرستان‌های ایران نیستند و منتظر هستند تا یک بازیکن خوب را که خودساخته است در ترکیب خود استفاده کنند. اگر من مربی پرسپولیس بودم برای دیدن بازی‌های لیگ دو و سه باشگاه‌های کشور می‌رفتم تا بازیکنانی که خوب هستند را برای تیم انتخاب کنم. الان دیگر فیلم بازیکن خارجی را به مربی نشان می‌دهند و بعد از تایید، بازیکن قرارداد می‌بندد. به خاطر همین است که دیگر شاهد ظهور پدیده و ستاره در فوتبال ایران نیستیم.

*بازیکنان دهه 50، 60 و 70 کجا مدیربرنامه داشتند

وی ادامه داد: بازیکنان دهه 50، 60 و 70 کجا مدیربرنامه داشتند که بخواهند برای آمدن به پرسپولیس و استقلال بازارگرمی کنند. استعدادیابی از سوی باشگاه‌ها صورت می‌گرفت و بازیکنان بعد از حضور در تیم‌های بزرگ به تیم ملی دعوت می‌شدند.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه هر تیمی بخواهد قهرمان شود، باید همه تیم‌های حاضر در لیگ را شکست بدهد، خاطرنشان کرد: بازی راحت در لیگ وجود ندارد و باید توجه داشت که در لیگ 15 تیم حاضر هستند هر 15 تیم بسیار قدرتمند هستند. اگر هر تیمی بخواهد قهرمان شود نباید به این نگاه کند که در چه هفته‌ای با چه تیمی بازی دارد، باید با برنامه و تاکتیک مناسب به مصاف حریفان برود تا در نهایت به قهرمانی دست یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *