واکنش اصحاب رسانه به برگزاری جلسه هم‌اندیشی با رییس قوه قضاییه

20:44 - 26 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۴۷۷۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
برخی از حاضرین در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با رئیس قوه قضاییه صحبت‌هایی را بیان کردند که در این خبر می‌خوانید.

خبرگزاری میزان_ 24 مرداد 1401 جمعی از مدیران مسئول و خبرنگاران رسانه‌ها، با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه دیدار داشتند و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در این خبر به واکنش برخی از حاضران این جلسه می‌پردازیم:

دبیر انصاف نیوز: گفت‌وگوی بی پیرایه و راحت با رئیس قوه قضائیه را باید به فال نیک گرفت

علی نیلی احمدآبادی دبیر سرویس اقتصادی انصاف نیوز که در نشست هم‌اندیشی اهالی رسانه با رئیس دستگاه قضا حضور داشت، پیرامون نتایج این نشست گفت: نفس این اقدام بسیار مثبت بود و این جلسات بسیار مفید به فایده است، ما در کشورمان برای نزدیک شدن دیدگاه‌ها و آرا راهی جز این جلسات و نشست‌ها نداریم.

وی در همین رابطه ادامه داد: اینکه جناح‌ها، اهالی رسانه و خبرنگاران با هر نگاه و دیدگاهی نسبت به مسائل با رییس قوه قضاییه به گفت‌وگوی بی پیرایه و راحت می‌نشینند را باید به فال نیک گرفت. به همین دلیل من این اقدام را کاملا مثبت می‌دانم.

احمد آبادی در همین راستا افزود: از نظر من تنها نکته‌ای که می‌توان به آن پرداخت این است که امیدوارم در ادامه این نشست‌ها مسائل جزئی‌تر و تخصصی‌تر پیگیری شوند. به این نحو می‌توان با تمرکز بیشتری مسائل را مورد تحقیق و بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: در طی جلسه دیروز نزدیک هفتاد موضوع مطرح شد، از نظر من اگر در ادامه بتوانیم به موضوعات کمتر اما با دقت نظر بیشتر بپردازیم راهبردی‌تر خواهد بود تا بتوانیم آن مسائل را با دقت بیشتری تشریح کرده و راهگشا باشیم.

دبیر سرویس اقتصادی انصاف نیوز خاطرنشان کرد: به طور کلی من این جلسه را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم و امیدوارم نشست‌های مشابه بیشتر اتفاق بیفتد.

سردبیر و خبرنگار روزنامه سیاست روز: حضور خبرنگاران در جلسه رئیس قوه قضاییه ابتکار مناسبی بود/ حضور طیف‌های مختلف سیاسی در جلسه هم‌اندیشی رئیس دستگاه قضا با اصحاب رسانه

محمد صفری سردبیر روزنامه سیاست روز، با اشاره به نشست اصحاب رسانه با رئیس دستگاه قضا و موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: همه جناح‌های سیاسی با تفکرات گوناگون در نشست با رئیس قوه قضاییه حضور داشتند اما موضوع قابل توجه نکته‌ای بود که در انتها رئیس قوه قضاییه مطرح کرد. رئیس قوه قضاییه خطاب به مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و خبرنگاران گفت که از من انتقاد کنید چرا که من همواره به معاونین خود این مهم را توصیه کرده‌ام، از این رو اگر دوستان انتقادات منطقی و سازنده خود را مطرح می‌کردند مناسب‌تر بود.

سردبیر روزنامه سیاست روز ادامه داد: آقای اژه‌ای سابقه طولانی در قوه قضاییه دارد و به واسط تجربیاتی که در طول سال‌های مختلف بدست آورده است، حضور ایشان در راس دستگاه قضا امری مثبت ارزیابی می‌شود.

وی همچنین حضور خبرنگاران که برای نخستین بار در جلسه با رئیس قوه قضاییه حضور پیدا کردند، را ابتکاری مناسب عنوان کرد و گفت: اینکه خبرنگاران هم در کنار مدیران رسانه‌ها توانستند، در این نشست حضور پیدا کنند؛ فرصت مناسبی بود تا آن‌ها نیز دغدغه‌ها و سوالات خود را با عالی‌ترین مقام قضایی کشور مطرح کنند.

هدی دهقان دبیر سیاست روز نیز در درخصوص برگزاری این نشست با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت: نشست اصحاب رسانه با ریاست قوه قضاییه، اقدام مثبت و برای شخص خودم شگفت انگیز بود.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم این چنین نشست‌هایی با حضور خبرنگاران بیشتری برگزار شود، اگر این جلسات دو تا سه بار در سال برگزار شود، به رفع بسیاری از مشکلات دستگاه قضایی کمک خواهد کرد.

تاکید مدیرمسئول رویداد 24 بر ارتباط بیشتر مسئولان قضایی با رسانه‌ها

مدیرمسئول سایت رویداد 24 در رابطه با برگزاری نشست هم‌اندیشی رئیس دستگاه قضا با اصحاب رسانه، ضمن تقدیر از برگزاری این چنین جلسه گفت: استقلال قوه قضاییه و اشکالات و ایرادات در حوزه اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات عمده موضوعاتی بود که شخصا در این جلسه طرح کردم.

مدیر مسئول رویداد 24 گفت: پیشنهاد می‌کنم، همانطور که جلساتی به ملاقات‌های مردمی اختصاص داده می‌شود، اصحاب رسانه هم با توجه به اینکه مرتبا در معرض شکایت هستند، جلساتی را با مسئولان قوه قضاییه داشته باشند. اگر این اتفاق بیفتد خیلی از مسائل حل می‌شود.

وی گفت: در این نشست در مورد نکات زیادی صحبت شد اما تشکیل کارگروه در مورد هیات منصفه با حضور افراد متخصص با دانش لازم در حوزه رسانه که خود صنف، آنها را انتخاب می‌کند می‌تواند بسیار مفید باشد.

مدیرمسئول دنیای اقتصاد: نشست اصحاب رسانه با رئیس قوه قضاییه فضای کاملا بازی داشت

علیرضا بختیاری، مدیر مسئول گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد که در نشست اصحاب رسانه با رئیس قوه قضاییه نظرات خود را مطرح کرد، در خصوص برگزاری این جلسه گفت: فضای نشست رئیس قوه قضاییه با اصحاب رسانه کاملا باز بود و خبرنگاران همراه با مدیران مسئول نظرات خود را ابراز کردند و حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با خوشرویی نظرات آن‌ها را پذیرفت و پاسخ داد.

مدیر مسئول گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد با بیان اینکه در این جلسه تعامل خوبی شکل گرفت، گفت: با برگزاری این گونه جلسات علاوه بر اینکه رسانه‌ها می‌توانند بازوی خوبی برای قوه قضاییه باشند متقابلا دستگاه قضا نیز می‌تواند امکاناتی خوبی در اختیار مطبوعات کشور در راستای اطلاع رسانی شفاف و سالم به مردم قرار دهد.

علیرضا غفاری، نایب رئیس هیئت مدیره روزنامه دنیای اقتصاد نیز در رابطه با نشست اصحاب رسانه با رئیس دستگاه قضایی گفت: نشست ریاست قوه قضاییه با اصحاب رسانه به صورت صمیمی برگزار شد و نقطه نظرات ریاست قوه قضاییه نیز در این خصوص راهگشا بود، اصحاب رسانه آنچه که لازم بود را به صورت شفاف و روشن بیان کردند و چیز پنهانی وجود نداشت.

نایب رئیس هیئت مدیره روزنامه دنیای اقتصاد ادامه داد: ریاست قوه قضاییه با دیدگاه باز به موضوعات پرداخت.

وی تاکید کرد: به طور کلی از زمان حضور آقای اژه‌ای در سمت ریاست قوه قضاییه، موضوعات مهم بیشتر اطلاع رسانی می‌شوند که نشانه‌هایی از امید هم در حوزه رسانه و هم در حوزه ارتباطلات مردمی گویا و قابل ملاحضه است.

گفت‌وگوهایی از جنس درخواست‌های مردمی/ تداوم ارتباط بین قوه قضاییه و رسانه‌ها

مریم کاظمی، مدیر مسئول خبرگزاری اقتصاد آنلاین در رابطه با برگزاری نشست اصحاب رسانه با رئیس قوه قضاییه گفت: برگزاری نشست قوه قضاییه با اصحاب رسانه نقطه عطفی در ارتباط و اطلاع رسانی با این حوزه است و امیدواریم این نشست‌ها تداوم یابد.

وی در همین راستا ادامه داد: بیشتر گفت‌وگوهایی که در این نشست بیان و مطرح شد حاوی نکات بر آمده از درخواست‌های مردمی بود زیرا رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان محسوب می‌شوند و در این زمینه از نیازها و درخواست‌های جامعه آگاهی بیشتری دارند، لذا بهتر می‌توانند در خواست‌های مردمی را به گوش مسئولان برسانند.

کاظمی به رویکرد قوه قضاییه اشاره و ابراز کرد: گفت‌وگوها در نشست قوه قضاییه و رسانه‌ها، بیانگر اتخاذ تصمیماتی در جهت تحول در قوه قضاییه بود و امیدواریم که تصمیمات به زودی و عملا در زمانی کوتاه انجام شود؛ در عین حال رسانه‌ها نیز تلاش خواهند کرد تا در کنار قوه قضاییه چالش‌ها و مشکلات مردم را منتقل کنند.

مدیر مسئول خبرگزاری اقتصاد آنلاین وجود مافیای فساد در همه حوزه‌ها را یکی از چالش‌های جامعه دانست و ابراز کرد: به عنوان رسانه‌ای که ارتباط نزدیک با مردم دارد، یکی از دغدغه‌های جامعه امروز برخورد با مافیای فساد در همه حوزه‌ها است، مشکلی که توانسته در تار و پود بخش‌های مختلف ریشه بدواند؛ نکته‌ای که ضرورت ورود و پیگیری قوه قضاییه را می‌طلبد.

کاظمی بار دیگر تحکیم روابط بین مسئولان و مردم را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: نشست‌ها و برقراری ارتباط بیشتر با رسانه سبب خواهد شد تا سد بین مسئولان و رسانه‌ها که نماینده مردم هستند از بین برود و فاصله میان قوه قضاییه و رسانه‌ها که نماینده جامعه هستند کمتر شود.

وی تاکید کرد: با ادامه این روند، قطعا شاهد تحولات بیشتری خواهیم بود و در عین حال همراهی جامعه با قوه قضاییه بیش از هر زمان دیگری خواهد بود.

تقدیر مدیر مسئول جماران از ابتکار قوه قضائیه در دعوت خبرنگاران و مدیران مسئول در کنار هم

محمد علی نادعلی‌زاده، مدیر مسئول موسسه مطبوعاتی جماران که در نشست اصحاب رسانه با رئیس قوه قضاییه حضور داشت، با تشکر از برنامه ریزی قوه قضاییه و حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای برای همراهی خبرنگاران و مدیران مسئول در این نشست، اظهارکرد: این جلسه گامی در راستای تعامل بیشتر بین خبرنگاران و مدیران مسئول و به منظور شنیدن حرف خبرنگاران بود که شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه در روز خبرنگار باید حرف خبرنگاران شنیده شود، اظهارکرد: البته این منافاتی با حضور مدیران مسئول که خودشان روزی خبرنگار بوده‌اند در این گونه مراسم‌ها ندارد.

مدیرمسئول موسسه مطبوعاتی جماران افزود: من خودم را خبرنگار می‌دانم و به این موضوع افتخار می‌کنم و به نظرم در روزی که به نام خبر نگاران ثبت شده است آن‌ها باید احساس کنند بیشترین موقعیت برای صحبت در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل خبرگزاری برنا: حضور همزمان مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران در نشست با رئیس قوه قضاییه باید به الگویی برای سایر نهادها تبدیل شود

محمد امین میرزایی نیز در خصوص دیدار رئیس دستگاه قضا با مدیران عامل و تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های کشور به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه نقش مدیران رسانه در جایگاه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دارای اهمیت است، افزود: اما این خبرنگاران هستند که باید این سیاست‌ها و نگاه‌ها را اجرایی کنند.

مدیرعامل خبرگزاری برنا عنوان کرد: برگزاری این مدل جلسه رئیس قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان حاکمیتی با حضور تصمیم‌گیران و مجریان سیاست‌های رسانه‌ها در کنار هم را می‌توان برای سایر دستگاه‌های که تصمیم به برگزاری اینگونه جلسات دارند الگو قرار داد.

سردبیر روزپلاس: مهم‌ترین ویژگی رئیس قوه قضاییه گوش شنوا در قبال منتقدین است

پیمان ماهور سردبیر روزپلاس در رابطه با نشست اصحاب رسانه با رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با اصحاب رسانه بر کمک رسانه‌ها و ارائه راهکار از سوی آنها تاکید کرد که این امر مستلزم ادامه پیدا کردن جلسات است.

وی افزود:به واقع آنچه در خصوص دیدار آقای اژه‌ای با اصحاب رسانه می‌توان عنوان کرد همان تعبیری است که مقام معظم رهبری در خصوص ایشان به کار بردند و آن داشتن گوش شنوا در قبال منتقدین است.

این فعال رسانه‌ای گفت: حضور اصحاب رسانه از تمامی جناح‌ها و بیان پیشنهادات و انتقادها بدون لکنت و با صراحت تمام در مقابل ایشان و نگاه منطقی و پذیرش انتقادات از سوی ایشان قابل توجه است.

سردبیر سایت خبری روزپلاس تاکید کرد: نگاه آقای اژه‌ای به مردمی سازی فراتر از صرف حضور در میان مردم بوده و تاکید ایشان به لزوم به کارگیری مردم در امور و حتی درخواست کمک از رسانه‌ها به عنوان یک حلقه واسط میان دستگاه قضا و مردم جالب توجه است.

وی با اشاره به حضور خبرنگاران به همراه مدیران رسانه‌ها در این جلسه گفت: یکی از نکات قابل توجه در این نشست، حضور خبرنگاران بود. برای اولین بار خبرنگاران که مهم‌ترین رکن رسانه‌ها محسوب می‌شوند توانستند در یک نشست هم‌اندیشی با عالی‌ترین مقام قضایی حضور پیدا کنند و دغدغه‌های خود را به صورت مستقیم با ریاست دستگاه قضایی مطرح کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *