استاندار چهارمحال و بختیاری :گل آلود شدن آب چشمه کوهرنگ متاثر از سیلاب نبود/ تدارک سه خط پدافندی برای حل مشکل آب شرب شهرکرد

23:15 - 26 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۴۸۴۲
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای حل مشکل آب شرب شهرکرد، دو خط پدافندی وارد مدار شده است و امیدواریم خط پدافندی سوم نیز تا پایان هفته وارد مدار آبرسانی شهری شهرکرد شود.

خبرگزاری میزان_ غلامعلی حیدری در ارتباط با بخش خبر ۲۱ اظهار داشت: طی پدیده نادری چشمه کوهرنگ که بیش از ۵۰ درصد آب شرب شهرستان شهرکرد و برخی از شهرها و روستاهای استان چهار محال و بختیاری را تامین می کرد گل آلود شد.

وی با بیان اینکه چشمه کوهرنگ در مسیر سیلاب قرار ندارد و‌ پیش از این هم این اتفاق مسبوق به سابقه نبوده است ادامه داد: هم اکنون تیم هایی از دانشگاه ها در حال بررسی علت گل آلود شدن این چشمه هستند.

حیدری بیان کرد: از قبل برای این مسیر خط پدافندی و ذخایر کافی پیش بینی نشده بود لذا با تلاش وزارت نیرو و حضور همه نیروها از سراسر کشور در استان چهار محال و‌ بختیاری سه خط پدافندی پیش بینی شده است.

استاندار چهار محال و بختیاری تصریح کرد: خط پدافندی اول که سامان نام دارد می تواند ۱۰۰ لیتر در روز و بیش از ۱۳۰ لیتر آب در شب وارد شبکه شهرستان شهرکرد کند وارد مدار شده است، خط دوم خط پدافندی عمان است که امروز متخصصین موفق شدند این خط را وارد مدار کنند.

وی خاطر نشان کرد: امیدورایم با تلاش متخصصین خط سوم پدافندی، معروف به شبکه فدک را نیز تا پایان هفته وارد مدار آبرسانی شهری شهرکرد کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *