مقام آمریکایی: خروج از توافق هسته‌ای ما را منزوی کرد

8:50 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۲۹۲۶
هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید می‎گوید که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای این کشور را منزوی کرد.

خبرگزاری میزان - «جان کربی»، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید، می‎گوید که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در دوران ریاست جمهوری ترامپ در سال 2018 این کشور را از متحدانش منزوی کرد.

به گزارش «فاکس نیوز»، وی گفت: زمانی که ما خود را از توافق خارج کردیم، منزوی شدیم؛ این تصمیمی بود که با مخالفت متحدان و شرکای اروپایی ما و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان مواجه شد؛ اکنون می‌خواهیم به توافق بازگردیم.

به گفته این مقام کاخ سفید، آمریکا می‌خواهد ایران به توافق بازگردد تا واشنگتن بتواند مانع آنچه که وی «دستیابی ایران به سلاح هسته ای» خواند، شود.

«کربی» درباره موضع رئیس جمهور آمریکا درباره برجام نیز مدعی شد: بایدن همچنان مصمم به پیوستن مجدد به برجام و استفاده از دیپلماسی به عنوان ابزاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی‌های هسته‌ای است.

هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در بخش دیگری ادعا کرد که توافق احیا شده، پروتکل‌های سخت‌‌گیرانه و بازرسی را به تاسیسات ایران بازمی‌گرداند.

در همین حال، «واشنگتن پست» به نقل از مقام‎های آمریکایی نوشت: انتظار داریم تا روز چهارشنبه پاسخ آمریکا در خصوص پیش‌نویس توافق هسته ای با ایران صادر شود؛ پس از پاسخ واشنگتن، نیاز به بازگشت به وین برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات وجود خواهد داشت.

همچنین به گزارش «پولیتیکو»، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا با «ایال هولاتا»، همتای صهیونیست خود در مورد تعدادی از موضوعات مشترک گفت‌وگو کرد.

«سالیوان»، در این دیدار بر تعهد بایدن به حفظ توانایی رژیم صهیونیستی برای دفع هر گونه تهدید، از جمله آن چه «تهدید از سوی ایران» خواند، تاکید کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا برجام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *