دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با رئیس جمهور تانزانیا

18:46 - 04 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۶۴۴۴
وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهوری تانزانیا دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و بین المللی گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان_ امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای رسمی خود با مقامات جمهوری تانزانیا، ظهر روز جمعه با خانم سامایا صولحو حسن، رئیس جمهوری تانزانیا دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و بین المللی گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام جناب آقای رئیسی و دعوت رسمی ایشان جهت سفر به ایران، توسعه همه جانبه روابط ج ا ایران با کشورهای آفریقایی بویژه تانزانیا را از اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم عنوان نمود.
وزیر خارجه کشورمان، با اشاره به ظرفیتهای گسترده اقتصادی کشور از جمله در زمینه های تجاری، انرژی، صنعتی، فن آوری و دانشگاهی، بر ضرورت تلاش جهت افزایش شرکتها و فعالین اقتصادی ایرانی در تانزانیا و رفع برخی موانع کنسولی از جمله روادید ورود به تانزانیا تاکید نمود.

خانم سامایا صولحو حسن، رئیس جمهور تانزانیا نیز ضمن خوشامد به وزیر امور خارجه ج ا ایران و هیات همراه، خواستار افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری ج ا ایران و تانزانیا شد.

ایشان در ادامه ضمن استقبال از دعوت رییس محترم جمهوری اسلامی ایران برای سفر به کشورمان، از برنامه ریزی جهت انجام این سفر تا پایان سالجاری میلادی خبر داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *