آزار جنسی مهاجران در مرزهای آمریکا/زنان در کانون آزارها

10:08 - 05 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۶۹۲۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌های منتشر شده حاکی از آزار جنسی زنان از سوی نیروی های مرزی آمریکاست.

خبرگزاری میزان – تحقیقات انجام شده از سوی یک روزنامه مکزیکی نشان می‌دهد که 591 مهاجر در شش سال گذشته در آمریکا توسط ماموران اداره مهاجرت و گمرک این کشور (ICE)  مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش « telesurenglish»، این تحقیقات، بر اساس گزارش‌ها، آمار و ممیزی‌های داخلی برنامه دفتر دادگستری و اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، نشان داد که آزارها عمدتا علیه زنان بوده و در بازداشتگاه‌های اداره گمرک و حفاظت مرزی این کشور رخ داده است؛ جایی که مهاجران باید تا زمانی که وضعیت مهاجرتی آن‌ها مشخص شود، در آنجا بمانند.

بر اساس تحقیقات، بیشترین تخلفات در بازداشتگاه‌های اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا رخ داده است که بسیاری از آنها توسط شرکت‌های خصوصی اداره می‌شوند؛ این شرکت‌ها از سوی سازمان‌های حقوق بشری متهم به سودجویی از مهاجران و عدم تضمین شرایط آبرومند برای آنها هستند.

این روزنامه به 97 ارزیابی از بازداشتگاه‌ها دسترسی پیدا کرد که در آنها وزارت دادگستری آمریکا دریافته که بین سال‌های 2017 و 2021، سوء استفاده‌های ماموران اداره گمرک روندی مداوم داشته است.

این اداره در آخرین گزارش خود در مورد آزار جنسی در زندان‌ها فاش کرد که در شش سال گذشته 591 نفر در مراکز بازداشت مهاجران مورد آزار جنسی قرار گرفته‎اند.

با این حال روزنامه مکزیکی که این تحقیقات را انجام داده، می‌گوید که احتمالا آمار واقعی این آزارهای جنسی بسیار بیشتر است.

گزارش مذکور می‎گوید: «این داستان‌ها وحشیانه است و نشان می‌دهد که برخی از ماموران اداره مهاجرت آمریکا وارد مناطقی می‌شوند که زنان مهاجر در آنجا بازداشت هستند و سپس آنها را مورد سوء استفاده و آزار جنسی قرار می‌دهند.»

با این وجود بسیاری از این موارد آزار جنسی به دادگاه‌های آمریکا نمی‌رسد و این تحقیقات می‌گوید: «آسیب‌پذیری باعث شده تا بسیاری از افراد از ترس انتقام‌جویی نتوانند شکایت رسمی کنند.»

در حال حاضر تهدید خشونت جنسی برای مهاجران اجباری در جستجوی پناهگاه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *