وضعیت نابسامان پناهجویان افغانستانی در آمریکا و اروپا

8:24 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۸۴۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک سال پس از خروج پناهجویان افغانستانی، وضعیت آنها در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی همچنان نابسامان است.

خبرگزاری میزان - در آگوست 2021، جهان با ناامیدی نظاره‌گر این بود که آمریکا پس از حدود 20 سال اشغال افغانستان، نیروهای خود را به طرز آشفته‌ای از این کشور خارج کرد.

به گزارش «سی‌جی‌تی‌ان»، از آن زمان تاکنون بسیاری از پناهجویان افغانستانی وارد آمریکا شدند که این رقم به حدود 76 هزار نفر می‌رسد.

این پناهجویان در حالی که از افغانستان خارج شدند، با چالش سازگاری جدید در یک کشور دیگر روبرو هستند.

یک سال پس از خروج آمریکا از افغانستان، خانواده‌هایی که در آمریکا و کشورهای اروپایی اسکان داده شده‌اند با چالش‌های بی‌شماری روبرو هستند.

برای خانواده‌های افغانستانی که پس از خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان در ماه آگوست گذشته در آمریکا مستقر شده‌اند، سازگاری با زندگی در یک کشور جدید آسان نبوده است.

بر اساس آمار منتشر شده، از میان افغانستانی‌هایی که از ماه جولای سال 2021 در آمریکا درخواست پناهندگی داده‌اند تقاضای حدود هشت هزار نفر از سوی مقامات این کشور رد شده و بسیاری نیز همچنان در انتظار رسیدگی به وضعیت پناهجویی خود هستند.

خانواده‌های افغانستانی که به آمریکا رفته‎اند، علی‌رغم آسیب‌های مداوم، چاره‌ای جز ادامه فهرست طولانی چالش‌هایی که با اسکان مجدد به وجود می‌آیند، ندارند؛ نگرانی‌های عملی، مانند حمل‌ونقل و ارتباطات، می‌توانند کارهای روزمره را پیچیده کنند به خصوص آن‌هایی که مانند ثبت‌نام برای مراقبت‌های بهداشتی دارای روند اداری بسیار طولانی هستند.

یک نهاد حقوق بشری که از پناهجویان در آمریکا حمایت می‎‌کند، در این باره می‌‎گوید «بسیاری از خانواده‌ها هنوز در مسکن موقت هستند، زیرا اجاره‌بها بسیار گران است؛ بحران‌ها یکی پس از دیگری برای این خانواده‌ها پیش می‌آید و خروج از افغانستان تنها نیمی از نبرد بود.»

در همین حال، بسیاری از افغانستانی‌های اسکان داده شده به خوبی می‌دانند که تحت آزادی مشروط بشردوستانه، که تنها به آنها پناهگاه موقت می‌دهد، باید طی دو سال پس از ورود به آمریکا وارد مسیر مهاجرتی پایدارتری شوند و در غیر این صورت خطر از دست دادن مزایای مجوز کار ناشی از آن وجود دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *