جمعیت بیش از حد؛ مشکل اصلی زندان‌های سوئد

14:08 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۹۱۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌ها نشان می‌دهد که سیستم زندان‌های سوئد با مشکلاتی از جمله جمعیت بیش از حد مواجه هستند.

خبرگزاری میزان - مقام‎های سوئدی، می‎گویند که پیش از این هرگز بسیاری از زندانیان مجبور نبودند با یکدیگر سلول مشترک داشته باشند و در حال حاضر نزدیک به هزار و 600 زندانی در زندان‌های سوئد در سلول مشترک هستند.

به گزارش «sverigesradio.se»، این وضعیتی است که مقام‎های سوئد هشدار می‌دهند که می‌تواند منجر به افزایش خطر مشاجره و درگیری بین زندانیان و کارکنان شود..

«مارتین هولمگرن»، مدیر زندان‌ها و سرویس بازرسی سوئد، از این موضوع آگاه است اما می‌گوید شلوغی بیش از حد و اشتراک سلول‌ها احتمالاً در چهار سال آینده مشکل‌ساز خواهد شد.

پیش از این کمیته پیشگیری از شکنجه شورای اروپا (CPT) از کشورهای اروپایی با ازدحام بیش از حد جمعیت در زندان‌ها می‌خواهد که با قاطعیت به این مشکل رسیدگی کنند و تعیین حداکثر آستانه برای تعداد زندانیان در هر مؤسسه کیفری کاملاً رعایت شود.

کمیته ضد شکنجه سازمان ملل سال گذشته بررسی خود را در مورد هشتمین گزارش دوره‌ای سوئد در مورد تلاش‌های انجام شده توسط یک دولت عضو برای اجرای مفاد کنوانسیون ضد شکنجه به پایان رساند.

در گفتگو با مقامات سوئد، کارشناسان کمیته ضد شکنجه از این کشور در مورد شرایط بازداشت قبل از محاکمه اطلاعاتی خواستند.

یک کارشناس کمیته ضد شکنجه در سوئد می‌گوید «در مورد بازداشت پیش از محاکمه، معمولاً این اقدام در سوئد استفاده می‌شود، و کمیته ضد شکنجه در مشاهدات نهایی خود در سال 2014 توصیه کرده بود که سوئد باید از بازداشت موقت به عنوان آخرین راه حل استفاده کند، به ویژه در رابطه با افراد زیر سن قانونی.»

کمیته سازمان ملل علیه شکنجه در گزارش سال 2021 خود هشدار می‌دهد که با پایان اقدامات سخت‌گیرانه‌تر برای پیشگیری از ویروس کرونا، تعداد زندانیان در برخی کشورها دوباره در حال افزایش است که ممکن است در آینده منجر به تعداد بیشتری از زندان‌های شلوغ شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *