گوگل مدیر مخالف با قرارداد نظامی با رژیم صهیونیستی را ناچار به استعفا کرد

10:03 - 09 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۴۱۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موتور جست‌وجوگر گوگل به شکل سیستماتیک صدای فلسطینیان را سانسور می‌کند.

خبرگزاری میزان – یکی از کارمندان موتور جست‌وجوگر گوگل در اعتراض به حذف صدای فلسطینیان و مدافعان حقوق آنان از کار خود استعفا کرد.

به گزارش «میدل ایست آی»، «آریل کورن»، مدیر بازاریابی محصولات آموزشی گوگل«کورن» در پستی آنلاین با عنوان «همدستی گوگل در آپارتاید اسرائیل؛ چگونه گوگل از انکاناتش برای ساکت کردن مردم فلسطین استفاده می کند» در پلتفرم انتشاراتی Medium، گفت: دیدگاه‌های صریح و فعالیت‌های اجتماعی من در حمایت از مردم فلسطین موجب شد تا گوگل مرا با انتقال به خارج از کشور ساکت کند.

وی در این نامه تاکید کرد: گوگل به طور سیستماتیک صدای فلسطینی‌ها، عرب‌ها و مسلمانانی را که نگران نقض حقوق فلسطینی‌ها هستند، خاموش می‌کند.

«کورن» افزود: به دلیل انتقام‌جویی، فضای خصمانه و اقدامات غیرقانونی این شرکت، نمی‌توانم به کار در گوگل ادامه دهم و چاره‌ای جز ترک شرکت در پایان این هفته ندارم؛ گوگل به جای گوش دادن به کارمندانی که می‌خواهند این شرکت به اصول اخلاقی خود عمل کند، قراردادهای نظامی را تعقیب می‌کند و صدای کارمندان خود را از طریق الگوی سکوت و تلافی نسبت به من و بسیاری دیگر از بین می‌برد.

«کورن» بیش از یک سال را صرف سازماندهی در برابر پروژه نیمبوس کرد؛ قرارداد مذکور به ارزش 1.2 میلیارد دلار گوگل و آمازون را موظف به تامین خدمات محاسباتی برای ارتش رژیم صهیونیستی می‌کرد.

وی در برابر این اعتراض بین انتقال به برزیل یا استعفا مخیر شده بود.

«لس آنجلس تایمز» در ماه مارس گزارش داد: پروژه نیمبوس نظارت بر فلسطینی‌ها را تسهیل و به گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین کمک می‌کند.

پانزده کارمند دیگر گوگل روز گذشته از رفتار این شرکت با فلسطینی‌ها انتقاد کردند؛ همه کارکنان به جز دو نفر از ترس انتقام ناشناس ماندند.

یکی از کارکنان گوگل گفت: پروژه نیمبوس به من این احساس را می‌دهد که از ظلم و ستم امرار معاش می‎کنم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *