استفاده نیروهای امنیتی فرانسه از گاز فلفل علیه پناهجویان

14:47 - 09 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۴۷۰۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس فرانسه در سال‌های اخیر همواره روندی خشونت‌بار را علیه پناهجویان و مهاجران داشته است.

خبرگزاری میزان – شمار پناهجویانی که در ماه گوست از کانال مانش عبور کردند، رکورد زد.

به گزارش «عرب نیوز»، پلیس فرانسه در مواجهه با موج پناهجویان با شکست مواجه شده و گزارش‌هایی از خشونت علیه پناهجویان در این کشور منتشر شده است.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که نیروهای پلیس فرانسه در حال از بین بردن قایق‌های بادی کوچکی هستند که پناهجویان از آنها در کانال مانش استفاده می‌کنند.

این تصاویر و ویدئوها همچنین نشان می‌دهند که نیروهای پلیس از گاز فلفل علیه پناهجویان استفاده می‌کنند.

طی سال اخیر میلادی تاکنون حدود 23 هزار نفر از کانال مانش عبور کرده‌اند و عبور پناهجویان در ماه آگوست به بیشترین میزان خود رسیده است.

انتشار این تصاویر و ویدئوها از نیروهای مرزی فرانسه در حالی منتشر می‌شود که طی ماه‌های اخیر گزارش‌هایی از خشونت پلیس فرانسه علیه پناهجویان در اردوگاه‌های مهاجران این کشور حکایت دارد.

در سال‌های اخیر دولت فرانسه اردوگاه «کاله» به عنوان یکی از اردوگاه‌های اصلی پناهجویان را در شمال این کشور تخلیه کرده و سعی در بستن آن دارد؛ نیروهای پلیس همواره به این اردوگاه یورش برده و افرادی را که در آن حضور دارند هدف اقدامات خشونت‌بار خود قرار می‎دهند.

یکی از حامیان پناهجویان در این اردوگاه می‎گوید «تعداد زیادی از افراد در اردگاه هستند که نمی‌خواهند به مراکز پناهندگان بروند؛ برخی تحقیقات از گروه‌های پناهجو نشان می‌دهد که بسیاری از آنها می‌خواهند در کاله بمانند.»

این اردوگاه در سال‌های گذشته هزاران پناهجو را در خود جای داده بود اما تصمیم مقامات فرانسه برای بستن آن، بسیاری از پناهجویان را در سطح فرانسه آواره کرد.

نهادهای حقوق بشری اخیرا اقدامات این کشور در قبال پناهجویان و خشونت علیه آنها را عاملی برای به خطر افتادن جان مهاجران در کانل «مانش» توصیف کرده و خواستار توقف روند این خشونت‌ها شده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فرانسه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *