واکنش‌ها به اخراج رئیس مسلمان اتحادیه ملی دانشجویان انگلیس

8:12 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۷۶۴۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رئیس مسلمان اتحادیه ملی دانشجویان انگلیس در چارچوب اسلام هراسی رو به رشد در این کشور، از سمت خود اخراج شد.

خبرگزاری میزان - اعضای فدراسیون انجمن‌های اسلامی دانشجویان در انگلیس پس از اخراج رئیس مسلمان اتحادیه ملی دانشجویان این کشور در قالب اقدامات اسلام هراسانه، تهدید کردند که از این اتحادیه خارج می‌شوند.

به گزارش «میدل ایست آی»، فدراسیون انجمن‌های اسلامی دانشجویان، (Fosis)، به عنوان نهاد ملی دانشجویان مسلمان در انگلیس، پس از تعلیق عضویت یکی از اعضای خود در اتحادیه ملی دانشجویان (NUS) تهدید کرد که کارزار عدم وابستگی علیه این اتحادیه را راه اندازی خواهد کرد.

فدراسیون انجمن‌های اسلامی دانشجویان با انتشار بیانیه ای ضمن بی سابقه خواندن اقدام اتحادیه ملی دانشجویان، تاکید کرد: ما در سال‌های متمادی با موارد نگران کننده اسلام هراسی در بخش‌های آموزش عالی و تکمیلی مواجه بوده و با آن‌ها مبارزه کرده ایم؛ اقدام اخیر اتحادیه ملی دانشجویان هدف قرار دادن دانشجویان مسلمان براساس الگوی سیستماتیک نظارت بیش از حد، اتهام‌های واهی و استفاده از اصول انضباطی فراتر از قانون در چارچوب اسلام هراسی است که نوعی نژادپرستی محسوب می‌شود.

این بیانیه در ادامه آورده است: پرونده «شیما»، گسترش آشکار اسلام هراسی در بخش آموزش است.

«شیما دلالی»، نخستین زن مسلمانی است که به ریاست اتحادیه ملی دانشجویان انگلیس منصوب شد؛ وی در اوایل ماه جاری از سوی دانشجویان صهیونیست با اتهام‌هایی مواجه و در نهایت از سمت خود برکنار شد.

«دلالی» زن مسلمان سیاه‎پوست اهل تونس پس از انتخاب خود به ریاست اتحادیه ملی دانشجویان انگلیس به «گاردین» گفته بود که موجی از تهدیدها و سوءرفتارهای آنلاین را دریافت کرده و نگران امنیت خود است.

قرار بود «دلالی» در ماه جولای دوره دو ساله دوم خدمت خود را آغاز کند.

«دلالی» ضمن رد ادعاهای مطرح شده علیه خود، از انجام تحقیقات در مورد اقداماتش استقبال کرده بود.

اتحادیه ملی دانشجویان انگلیس در یک قرن گذشته هیچ یک از روسای خود را تعلیق نکرده بود.

فدراسیون انجمن‌های اسلامی دانشجویان در سال 1963 برای ارائه خدمات به دانشجویان مسلمان در انگلیس کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *