رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستورات رئیس دستگاه قضا در سفر به یزد برای حل مشکلات مردم استان/ نماینده مردم یزد در مجلس: سفرهای استانی رئیس قوه‌قضاییه تاثیر زیادی در اجرای عدالت قضایی دارد

8:14 - 13 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۹۰۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دستگاه قضا در سفر به استان یزد دستوراتی را در راستای رفع مشکلات مردم صادر کرد که رفع معضلات از دغدغه های مردم این استان است.

خبرگزاری میزان - توجه به حل مشکلات مردمی و دیدار بدون واسطه با آن ها و همچنین توسعه نظارت بر دستگاهها و مسئولان قضایی سراسر کشور از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های رئیس قوه قضاییه در دوران تعالی است.

بر همین اساس حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بازه زمانی بیش از یک ساله تصدی ریاست دستگاه قضا به صورت رسمی و در صدر هیئت عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان و قم سفر کرده است و سفر به یزد، هشتمین سفر رسمی ریاست قوه قضاییه در دوره جدید محسوب می‌شود، البته رئیس قوه قضاییه سفر به استان‌های «البرز، اصفهان، هرمزگان و بوشهر» را نیز بصورت غیررسمی و بدون تشریفات انجام داده است.

در مجموع سفرهای رسمی و غیر رسمی رئیس قوه قضاییه به استان‌های مختلف کشور بسیاری از مشکلات مردم حل شده و پرونده‌های معوقه بسیاری نیز با دستورات صادره به سرانجام رسیده‌اند، دیدارهای مردمی مستقیم و بلاواسطه جهت رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم و همچنین اتخاذ تصمیمات موضوعی با توجه به چالش‌ها و آسیب‌های موجود هر استان را می توان از جمله ویژگی‌های مشترک سفرهای استانی رئیس دستگاه قضا بر شمرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دوازدهمین سفر استانی خود «از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا» روز پنجشنبه (۱۰ شهریور) در صدر هیئت عالی قضایی وبه صورت رسمی به استان یزد سفر کرد.

دیدار با اقشار مختلف مردمی ، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان یزد، دیدار با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان، حضور در شورای اداری و بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات دستگاه قضایی از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان یزد بود.

رئیس دستگاه قضا در سفر به استان یزد دستوراتی را در راستای رفع مشکلات مردم صادر کرد که رفع معضلات از دغدغه های مردم این استان است.

جلوگیری از مهاجرت نخبگان یزد به خارج از استان

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در جریان سفر به استان یزد، ابتدا با اقشار مختلف مردمی این استان دیدار کرد و با اشاره به قطب صنعتی و معدنی و نخبه‌پرور بودن این استان خواستار جلوگیری از مهاجرت نخبگان یزد به خارج از استان شد و بروز ظهور اثر کار نخبگان یزدی در داخل استان را ضرروری دانست.

انتقال زندان مرکزی یزد به خارج از شهر

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به استقرار زندان مرکزی در داخل شهر یزد، بر ضرورت اتخاذ تدابیر جهت انتقال این مرکز ندامتگاهی به بیرون از شهر با کمک و مساعدت استانداری تاکید کرد.

خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات آنان ارزشمند است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در جریان سفر به استان یزد، در دیدار با قضات و کارکنان قضایی این استان، با اشاره به ارزش خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات آنها، بیان کرد: هدف ما در نظام اسلامی،احقاق حق، مبارزه با ظلم ، گسترش عدالت و ارتقاء ارزش‌های انسانی و اسلامی است.

عدم اجرای قوانین در دستگاههای اجرایی به دستگاه قضایی منعکس شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان یزدی نیز، گفت : در هر مورد و مقوله‌ای احساس کردید که به قانون عمل نمی‌شود و یا قانون کامل اجرا نمی‌شود، موضوع را به دستگاه قضایی منعکس کنید تا پیگیری‌های لازم انجام شود زیرا پیگیری اجرای کامل قوانین در تمامی دستگاه‌ها از اولویت‌های سازمان بازرسی است.

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به درخواست تولید کنندگان استان یزد برای اختصاص شعب ویژه و تخصصی در هر صنف، تاکید کرد: امکان اینکه برای تمامی امور مربوط به حوزه تولید و صنعت، شعبه خاص درنظر بگیریم وجود ندارد اما این مهم را در نقاط مختلف کشور متناسب با مقدورات خود، مدنظر داریم؛ کمااینکه در استان یزد نیز دادگاه‌های تخصصی ناظر بر امور تجاری دایر است.

استقبال از بازدید نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی از زندان‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان یزد به ضرورت همکاری و تعامل استاندار یزد و نمایندگان مردم این استان در مجلس برای تجهیز اماکن قضایی جهت خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم اشاره کرد و گفت : در گذشته برای بازدید نمایندگان مجلس و سایر مسئولان از زندان‌ها و مراجع قضایی نیاز به انجام هماهنگی‌هایی بود یا حتی ممانعت به عمل می آمد اما امروز ما از سرکشی و بازدید نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی از زندان‌ها و سایر مراجع قضایی جهت مشاهده کمبودها استقبال می‌کنیم و شرایط این امر را فراهم کرده‌ایم.

تعیین تکلیف بیش از یک هزار وسیله نقلیه توقیف شده در پارکینگ شهرستان مهریز

رئس دستگاه قضا با اشاره به گزارش رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مبنی بر موضوع استقرار بیش از یک هزار وسیله نقلیه توقیف شده در پارکینگ شهرستان مهریز و عدم تعیین تکلیف آنها، بیان کرد: اینکه بیش از هزار خودرو یا وسیله نقلیه توقیف شده بدون آنکه تعیین تکلیف شده باشند در یک پارکینگ خاک بخورند ، با هیچ منطقی سازگار نیست؛ این وضع به هیچ وجه مناسب نیست، نباید بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف این مشکل را گردن یکدیگر بیندازند.

آغاز عملیات انتقال پاسگاه شهید مدنی شهرستان مهریز پس از دستور رئیس قوه قضاییه

همچنین در این سفر رئیس دستگاه قضا، به حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح دستور داد موضوع جابجایی پاسگاه شهید مدنی شهرستان مهریز را در جهت رفاه حال مردم شهرستان و رفع دغدغه‌های آنها با جدیت پیگیری کند.

یک روز پس از دستور رئیس قوه قضاییه درخصوص جابجایی پاسگاه شهید مدنی شهرستان مهریز، حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان از آغاز عملیات انتقال این ایستگاه بازرسی خبر داد.

اختصاص 139 میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات مراکز قضایی استان یزد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان سفر یک روزه به استان یزد در یک نشست خبری، اظهار کرد: مبلغ ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مسائل و مشکلات مراکز قضایی استان یزد تخصیص داده شد؛ البته تخصیص این رقم تمام مشکلات حقوقی و قضایی استان یزد را رفع و رجوع نمی‌کند اما می‌تواند بخشی از مشکلات موجود را برطرف کند.

سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه تاثیر زیادی در اجرای عدالت قضایی دارد

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با میزان، سفر استانی رئیس دستگاه قضا به استان یزد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سفر رئیس دستگاه قضا به استان یزد حائز نکات برجسته‌ای بود.

وی تاکید کرد: رئیس قوه قضاییه در این سفر در جریان مشکلات و چالش های حوزه‌های مختلف دستگاه قضایی استان قرار گرفت و برای رفع این چالش‌ها دستوراتی را صادر کرد.

این نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه دستگاه قضا برای رفع چالش های قضایی موجود در استان یزد اهتمام لازم را دارد، اضافه کرد: رئیس دستگاه قضا در این سفر برای هماهنگی امور با دستگاه‌های مختلف اجرایی جلساتی برگزار کرد که در بسیاری از موارد راهگشا بود.

جوکار با اشاره به جلسه رئیس دستگاه قضا با نمایندگان استان بیان کرد: در این جلسه درباره احکام مور نیاز دستگاه قضایی در برنامه هفتم توسعه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و همچنین تاکید شد که در بودجه سال 1402 اقدامات مثبتی برای تامین معیشت کارکنان قوه قضاییه و به ویژه قضات به عمل آید.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینگونه نشست‌ها و سفرهای میدانی و استانی رئیس قوه قضاییه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در اجرای عدالت قضایی داشته باشد.

وی افزود: رئیس دستگا قضا در این سفر جلساتی را هم با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان برگزار کردند که این جلسات هم به نوبه خود بسیار راهگشا بود.

در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان یزد، ۲۰ مسئول ارشد قضایی هر کدام در راستای بررسی و رفع مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی مردم استان، برنامه‌های مختلف و متنوعی از جمله «سفر به ۱۰ شهرستان‌ استان شامل میبد، اردکان، بهاباد، مهریز، مروست، خاتم، بافق، تفت، ابرکوه و اشکذر» دیدار با مردم و مراجعه‌کنندگان به دادگستری استان و رفع مسائل آنها در چارچوب ضوابط قانونی، بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری و سازمان‌های تابعه، بازدید از دادسرا و انبار اموال تملیکی استان و زندان و کانون اصلاح و تربیت، افتتاح کارگاه بنیاد تعاون یزد و سایر برنامه‌های که در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم تنظیم شده بود.

بیشتر بخوانید:

یزد مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس قوه‌قضاییه / حضور همزمان مسئولان ارشد دستگاه قضایی در ۱۰ شهرستان استان یزد برای رفع مسائل حقوقی و قضایی مردم

انتهای پیام/


برچسب ها: رئیس قوه قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *