خودداری از ارائه مراقبت‌های بهداشتی به زندانیان در بحرین

13:18 - 13 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۹۸۵۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش نهادهای حقوق بشری حاکی از آن است که مقامات زندان‌های بحرین از ارائه مراقبت‌های بهداشتی به زندانیان عقیدتی خودداری می‌کنند.

خبرگزاری میزان – 15 سازمان حقوق بشری از جمله دیده‌بان حقوق بشر، عفو بین الملل و مرکز حقوق بشر خلیج فارس در ماه آگوست نامه‎ای به رژیم آل خلیفه ارسال کرده و خواهان آزادی یک زندانی عقیدتی در این کشور شدند که از سال 2011 در زندان به سر می‌برد.

این نهادها از مقامات بحرینی خواستند تا آزادی «فوری و بدون قید و شرط» این زندانی را تضمین و از او در برابر شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها محافظت کنند.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که مقامات زندان‌های بحرین از ارائه مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی به بسیاری از زندانیان عقیدتی خودداری می‌کنند.

به گزارش «الجزیره»، سال 2021 گزارش نهادهای حقوق بشری بر اساس تحقیقات انجام شده، اعلام کردند که حدود 607 کودک در طول دهه گذشته در زندان‌های بحرین انواع مختلف آزار فیزیکی را تحمل کرده‌اند.

یافته‌های این برنامه بر اساس گزارش‌های قضایی افشا شده و همچنین شهادت‌های کودکانی بود که در بازجویی‌ها تهدید و در برخی موارد مورد آزار فیزیکی قرار گرفته‌اند.

193 کودک بین سال‌های 2011 تا 2021 به حبس محکوم شده‌اند؛ بر اساس یافته‌ها، برخی از آنها به حبس ابد محکوم شدند.

وزارت کشور بحرین مدعی است که هیچ کودکی در این کشور زندانی نیست؛ با این حال، برخی از بازداشت شدگان 15 تا 18 ساله در یک «کانون اصلاح ویژه» حضور دارند.

همچنین بحرین در دادگاه‌های دسته جمعی صدها نفر را تحت تعقیب قرار داده و تابعیت آنها را لغو کرده است اما با این وجود دولت بحرین اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر و تبعیض علیه شهروندان خود را رد می‌کند.

تحقیقات نشان داده که تعداد انگشت شماری از اظهارات ارائه شده توسط کودکان پس از انکار هر گونه تخلف در ابتدا برای پذیرش اتهاماتی که علیه آنها مطرح شده بود، تغییر داده شده و این کودکان برای گرفتن اعتراف مورد آزار و اذیت کلامی و فیزیکی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر بحرین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *