آنتوان ابوعاقله: هرگز تحقیقات اسرائیل درباره قتل شیرین ابوعاقله را نمی‌پذیریم

9:23 - 15 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۲۶۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آنتوان ابوعاقله: هرگز تحقیقات اسرائیل درباره قتل شیرین ابوعاقله را نمی‌پذیریم
آنتوان ابوعاقله می‎گوید که خانواده ابوعاقله نتایج تحقیقات ادعایی رژیم صهیونیستی را درباره قتل شیرین ابوعاقله نمی‌‎پذیرد.

«آنتوان ابوعاقله»، برادر «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فقید شبکه الجزیره، در گفت‎وگو با خبرگزاری میزان، به نتیجه تحقیقات ادعایی رژیم صهیونیستی درباره شهادت خواهر خود واکنش نشان داد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه نتایج تحقیقات ادعایی خود را درباره «شیرین ابوعاقله»، که ۱۱ می گذشته، در اردوگاه آوارگان «جنین» در کرانه شمال باختری به شهادت رسید، منتشر کرد.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی ادعا شده است: احتمال زیادی وجود دارد که شیرین ابوعاقله «به اشتباه» توسط نیروهای ما مورد اصابت گلوله قرار گرفته باشد، نیروهایی که در جریان عملیات در اردوگاه جنین به سمت مظنونانی که فلسطینی معرفی شده بودند تیراندازی کردند.

«آنتوان ابوعاقله» در این باره به خبرگزاری میزان، گفت: خانواده شیرین ابوعاقله هرگز تحقیقات اسرائیل یا داستان‌ها و روایت‌های آنها را نمی‎پذیرند؛ آنها هر بار داستان و روایتی متفاوت را برای ما بازگو می‌کنند و این غیر قابل قبول است.

برادر «شیرین ابوعاقله» با اشاره به این واقعیت که رژیم صهیونیستی مظنون اصلی در به شهادت رساندن «ابوعاقله» است، بیان کرد: آنها در جایگاهی نیستند که بتوانند در این باره تحقیقات کنند و این در هیچ کجای جهان نیز پذیرفته نیست.

وی تاکید کرد: ما هرگز این را به عنوان تحقیق در نظر نمی‌گیریم و هیچ واقعیتی وجود ندارد که این تحقیق اسرائیل بر آن استوار باشد؛ ما می‌بینیم که آنها صرفا با کلمات بازی می‌کنند، تنها به این منظور که هیچ سرباز اسرائیلی را به دلیل این قتل محاکمه نکنند و این غیر قابل قبول است.

«ابوعاقله» ضمن تاکید بر این موضوع  که خانواده «شیرین ابوعاقله» به دنبال تحقق عدالت خواهند بود، گفت: ما به دنبال پاسخگو کردن کسانی هستیم که شیرین را به قتل رساندند.

به گفته وی، ما هنوز هم این درخواست را داریم که تحقیق منصفانه‌ای از سوی دولت آمریکا صورت بگیرد چرا که «شیرین ابوعاقله» شهروند آمریکا بود؛ به این منظور باید تحقیقاتی منصفانه، مستقل و جامع برای اطمینان حاصل کردن از این که چه کسانی «شیرین ابوعاقله» را به قتل رساندند صورت بگیرد تا این افراد پاسخگو باشند و به دست عدالت سپرده شوند.

برادر «شیرین ابوعاقله» در بخش دیگری با اشاره به جنایات مداوم رژیم صهیونیستی از زمان اشغال اراضی فلسطین، اظهار کرد: از روز نخست این سیاست رژیم اشغالگر اسرائیل بوده است؛ آنها همواره روزنامه‌نگاران و کودکان را به قتل رسانده‌اند و هیچ کس آنها را پاسخگو نکرده است.

«آنتوان ابوعاقله»، در پایان گفت: اکنون زمان آن فرارسیده که این روند تغییر کند و آنها به دلیل کشتار تک تک فلسطینی‌ها پاسخگو باشند.

گفتگو: بهرام مظاهری

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *