کاهش شدید امید به زندگی در میان بومیان آمریکا

11:31 - 15 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۳۰۵۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
امید به زندگی در میان بومیان آمریکا با کاهش شدیدی در مقایسه با دیگر گروه‌های جمعیتی در این کشور مواجه است.

خبرگزاری میزان - برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که ویروس کرونا همچنان عامل اصلی کاهش امید به زندگی کودکان آمریکایی در سال گذشته بوده است.

به گزارش «kunc»، با این حال، تجزیه و تحلیل انجام شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا نشان می‌دهد که از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا، امید به زندگی برای سرخپوستان آمریکایی و بومیان آلاسکا بسیار بیشتر و بسیار سریعتر کاهش یافته است.

امید به زندگی این گروه بین سال‎‌های 2019 تا 2021 حدود 6.6 درصد کاهش یافته و به 65.2 رسید.

«اسپیرو منسون»، مدیر مراکز بهداشت بومیان سرخپوست آمریکا و آلاسکا در دانشگاه کلرادو، در این باره می‌گوید «هنوز امید زیادی برای بازگشت این اعداد وجود دارد اما چالش‌های بهداشتی مزمن، عدم دسترسی به مراقبت‌های پزشکی، زیرساخت‌ها و چالش‌های اقتصادی در جوامع قبیله‌ای و بومی برخی از دلایل مرگ‌بار همه‌گیری ویروس کرونا هستند. همه قبایل بومی این درد را به یک اندازه احساس نکرده‌اند.»

وی افزود «این نرخ‌های کاهش امید به زندگی در مناطق مختلف بسیار متفاوت است، و کاهش آن در قبایل بومی بسیار متفاوت است.»

آخرین برآورد امید به زندگی از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا مربوط به سال 2021 است.

صرف‌نظر از کرونا، یکی دیگر از دلایل اصلی کاهش امید به زندگی در همه گروه‌های نژادی آمریکا در سال گذشته «مرگ‌های ناشی از جراحات غیرعمدی» بود که مرکز ملی آمار بهداشت آمریکا می‌گوید عمدتا ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر بوده است.

حدود 107 هزار نفر در سال گذشته به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر در آمریکا جان خود را از دست دادند زیرا ماده افیونی «فنتانیل» که در این کشور بخش عمده مرگ‌های مربوط به مواد مخدر را تشکیل می‌دهد، به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود.

بسیاری از کارشناسان همه‌گیری ویروس کرونا و اثرات انزوا بر سلامت روان را عامل تشدید اپیدمی رو به رشد مصرف بیش از حد مواد مخدر می‌دانند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *