با دستور دادستان‌ لرستان از تغییر کاربری غیرمجاز 10 هکتار از اراضی روستایی جلوگیری شد

15:38 - 15 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۳۶۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان، گفت: با دستور قضایی از تغییر کاربری غیرمجاز منطقه قلعه سنگی شهرستان خرم آباد به وسعت 10 هکتار جلوگیری شد.

داریوش شاهونوند در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با اقدامات دادستانی استان لرستان در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری اراضی روستایی در استان، با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، اظهارکرد: از باب حفظ و نظارت بر حقوق عامه با قلع و قمع و تخریب حدود «70 مورد مستحدثات وساخت و سازهای غیرمجاز از تغییر کاربری 10 هکتار از اراضی روستایی» در منطقه قلعه سنگی شهرستان خرم آباد جلوگیری شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان با تاکید بر ادامه روند عملیات آزادسازی در آینده نیز بیان کرد: پس از ابلاغ به مالکان این ساخت و سازهای غیر مجاز، و عدم تمکین صاحبان تغییر کاربری های غیر قانونی به اخطاریه های صادره، نسبت به تخریب این ساخت وسازها اقدام شد.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی استان لرستان در راستای احیا حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم مطالبه گر خواهد بود، تا تصرفات اراضی ملی و بیت المال به حداقل رسد.

شاهونوند همچنین، افزود: به شهروندان توصیه می شود در بحث خرید اراضی استعلامات لازم را اخذ کند و فریب افراد سودجو را نخورند و اقدام به تصرف نکنند، زیرا در این صورت دستگاه قضایی مصمم به برخورد است.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *