رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابراز امیدواری وزیر خارجه عراق درباره آزادی هرچه سریع‌تر حاجی ایرانی

9:31 - 17 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۵۸۶۲
وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه عراق تلفنی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان – «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با «فواد حسین»، وزیر خارجه عراق، ضمن تشکر و قدردانی از میهمان نوازی کریمانه دولت و مردم عراق از زوار اربعین حسینی، خواستار برقراری تمهیدات بيشتر برای ورود زمینی و هوایی زوار کشورمان  و همچنین تسهیل ورود اتباع افغانستان و پاکستان از مرز زمینی کشورمان به عراق شد.

«فواد حسین»، نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با قول مساعد برای پیگیری امور زوار اربعین، حضور روز پنجشنبه (فردا) وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در بغداد را فرصت مناسبی برای بررسی نزديك امور و برقراری هماهنگی‌های لازم در این خصوص دانست.

وزیر خارجه عراق در پاسخ به سوال «اميرعبداللهيان»، به گفت‌وگوی مجدد با همتای سعودی خود در خصوص مساعدت برای آزادسازی حاجی بازداشتی کشورمان اشاره و ابراز امیدواری کرد شرایط آزادی وی هر چه زودتر فراهم شود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین در مورد آخرین روند مذاکره برای لغو تحریم به تبادل نظر پرداختند.

«امیرعبداللهیان» در گزارش اینستاگرامی خود درباره این گفت‌وگوی تلفنی نوشت:

امشب به صورت تلفنی با وزیر خارجه عراق صحبت کردم، از دولت و ملت عراق به خاطر مهمان نوازی کریمانه‌شان تشکر کردم، اما از آقای فواد حسین خواستم تمهیدات بیشتری را برای ورود زمینی و هوایی زوار‌ عزیز کشورمان به عراق، برقرار کنند.
امروز هم جناب آقای دکتر مخبر موضوع را با نخست وزیر عراق در گفت‌وگوی تلفنی دنبال کردند.

این چند روز اخباری مبنی بر سختی شرایط برخی زوار ایرانی در مرز ایران و عراق و همچنین مشکلات دیگر در خاک عراق را دریافت کردم که در گفت‌وگوی تلفنی امشب تمام آن‌ها را به آقای فواد حسین منتقل کرده و خواستار مساعدت برای رفع مشکلات و موانع شدم.

مشکل دیگر این است که چند روزی است که زائران افغانستانی و پاکستانی سید الشهدا(ع) برای ورود به عراق با مشکل مواجه شده‌اند، از آقای فواد حسین خواستم ورود این برادران و خواهران عزیز مارا تسهیل کنند.

آقای فواد حسین سفر پنج شنبه آقای وحیدی وزیر کشور ایران به عراق را جهت پیگیری امور زوار اربعین سازنده دانسته و اظهار امیدواری کردند با این سفر هماهنگی‌ها بیش از پیش خواهد شد.

در گفت‌وگوی امشب طبق وظیفه و قولی که به خانواده حاجی بازداشتی ایران در سعودی داده‌ام خواستار گفت‌وگوی مجدد عراق با عربستان سعودی برای آزادی هر چه زودتر حاجی اسیر ایرانی شدم که آقای فواد حسین ضمن شرح مکالمه اخیر خود با وزیر خارجه سعودی ابراز امیدواری کرد شرایط آزادی هموطن عزیز ما هر چه زودتر فراهم شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *