رویکرد جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر همکاری و تعامل با آژانس بوده است

13:31 - 17 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۶۲۰۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین در واکنش به گزارش پادمانی جدید مدیرکل آژانس گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر .همکاری و تعامل با آژانس بوده است

خبرگزاری میزان - محسن نذیری اصل، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین در پی انتشار گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد اجرای موافقتنامه پادمان در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در گزارش جدید که در حقیقت بروزرسانی آژانس در مورد موضوعات باقی مانده پادمانی است، مدیرکل اعلام داشته که موضوعات باقی مانده هنوز بسته نشده‌اند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در ادامه با تأکید بر اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران همواره بر همکاری و تعامل با آژانس مبتنی بوده است، افزود: از طرف مقابل نیز انتظار می رود تا بی توجه به فشارهای سیاسی و سوالات برآمده از شیطنت آفرینی طرف های ثالث، که خود عضو هیچ گونه سازوکار پادمانی آژانس نیستند و میزبان ده ها کلاهک هسته ای می باشند، به وظیفه ذاتی خود بپردازد.

وی با اشاره به اینکه موضوعات پادمانی میان ایران و آژانس طی قطعنامه شورای حکام در سال 2015 بسته شده است، افزود: سه ادعای پادمانی غیر مهم آژانس نیز مربوط به حدود دو دهه قبل می باشند که با این حال، ایران تاکنون تعاملات مناسب و سازنده ای را با آژانس و با هدف حل و فصل این آنها به عمل آورده است.

نماینده ایران همچنین ضمن تأکید بر اینکه آژانس باید استقلال، بی طرفی و حرفه ای گری خود را حفظ کند، افزود: اعضای آژانس نیز باید از اعمال فشار بر این سازمان و تلاش برای استفاده ابزاری از آن در جهت مقاصد سیاسی خود، بطور جدی پرهیز نمایند.

وی همچنین درخصوص گزارش برجام تاكيد كرد: گزارش آژانس نیز در این خصوص، يك سويه و جانبدارانه است. مدیرکل به جای قدردانی از حسن نيت ايران در اجرای موقت پروتكل الحاقی در قالب برجام و اجراي داوطلبانه آن از سوي كشورمان براي بیش از یکسال بعد از خروج يكجانبه آمريكا از برجام، آن را به عنوان يك مطالبه از سوی آژانس مطرح و برجسته نموده است.

انتهای پیام/

     

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *