حضور نابرابر جوانان و نوجوانان سیاه‌پوست در زندان‌های آمریکا

8:23 - 19 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۷۳۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد بسیاری از افراد جوان بدون محاکمه در زندان‌های آمریکا به سر می‎برند.

خبرگزاری میزان – آمار منتشر شده نشان می‌دهد که در هر روز، بیش از 48 هزار جوان و نوجوان در آمریکا به دلیل دخالت سیستم عدالت نوجوانان یا عدالت کیفری در مراکز خارج از خانه محبوس می‌شوند و بیشتر آنها در شرایطی محدود کننده محبوس هستند.

به گزارش اندیشکده آمریکایی «پریسون پالیسی»، هزاران نفر از این جوانان حتی بدون اینکه محاکمه‌ای داشته باشند، در زندان  نگهداری می‌شوند.

به طور کلی، سیستم‌های قضایی نوجوانان ایالتی آمریکا پرونده‌هایی را که شامل متهمان زیر 18 سال می‌شود رسیدگی می‌کنند. (هر ایالت استثناهایی را برای افراد جوان به عنوان بزرگسالان در برخی موقعیت‌ها یا برای جرایم خاص تحت تعقیب قرار می‌دهد.)

از 43 هزار جوان در زندان‎های آمریکا، بیش از دو سوم (69 درصد) در سن 16 سال یا بیشتر هستند؛ نگران کننده است که بیش از 500 کودک محبوس بیش از 12 سال سن ندارند.

جوانان سیاه‌پوست و سر‌خ‌پوستان آمریکایی بیش از حد در مراکز بازداشت نوجوانان حضور دارند، در حالی که این حضور برای جوانان سفیدپوست کمتر است.

این نابرابری‌های نژادی به‌ویژه در میان پسران و دختران سیاه‌پوست مشهود است، و در حالی که دختران سرخ‌پوست آمریکایی بخش کوچکی از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، نسبت به سهم خود از کل جمعیت جوانان، بسیار بیش از حد در زندان حضور دارند.

در حالی که 14 درصد از کل جوانان زیر 18 سال در آمریکا سیاه‌پوست هستند، 42 درصد از پسران و 35 درصد از دختران در مراکز بازداشت در آمریکا سیاه‌پوست هستند.

نابرابری‌های نژادی نیز در تصمیم‌گیری‌ها برای انتقال جوانان از دادگاه نوجوانان به بزرگسالان مشهود است.

در سال 2017، جوانان سیاه پوست 35 درصد از پرونده‌های بزهکاری را تشکیل می‌دادند، اما بیش از نیمی (54 درصد) از جوانان به صورت قضایی از دادگاه نوجوانان به دادگاه بزرگسالان منتقل شدند.

گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که عدم تناسب نژادی در میان این انتقال‌ها در واقع در طول زمان افزایش یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *