وضعیت بحرانی کودکان بدون سرپرست افغانستانی در آمریکا

11:56 - 07 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۳۷۸۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از کودکان افغانستانی که بدون همراه وارد آمریکا شده‌اند در وضعیت بحرانی قرار دارند.

خبرگزاری میزان - بیش از 230 کودک پناهنده افغانستانی بدون خانواده در آمریکا تنها هستند.

به گزارش شبکه خبری «ان‌بی‌سی»، بر اساس ارقام جدید اداره فدرال اسکان پناهندگان آمریکا، بیش از 230 کودک افغانستانی در آمریکا تنها هستند در حالی که والدین یا مراقبان آنها در افغانستان باقی مانده‌اند.

از آنجایی که در حال حاضر  شرایط ورود پناهجویان افغانستانی به آمریکا دشوارتر می‌شود، امید چندانی وجود ندارد که این کودکان بتوانند به خانواده‌های خود بپیوندند.

از 30 آگوست، اداره اسکان پناهندگان آمریکا، 104 کودک تحت مراقبت داشته، در حالی که 130 کودک تحت مراقبت دولت‌های ایالتی یا سازمان‌های غیر دولتی بودند.

در جریان خروج آشفته آمریکایی‌ها از افغانستان در آگوست سال 2021، بسیاری از خانواده‌های افغانستانی تصمیم سختی گرفتند که از هم جدا شوند.

بیش از هزار و 500 کودک بدون همراه به آمریکا آمده‎اند که برخی از آنها در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و 2303 نفر هنوز تنها هستند.

این در حالی است که مقامات مرزی آمریکا مدعی هستند «به محض اینکه کودکی بدون هیچ بزرگسال قابل اعتمادی شناسایی شد، ما فوراً شروع به کار برای رساندن مجدد این کودکان به خانواده آنها در سریع‌ترین زمان ممکن می‌کنیم، از جمله با کمک به افغانستانی‌‎هایی که به آمریکا آمده‌اند.»

ده‌ها هزار افغانستانی آسیب‌پذیر که هنوز در داخل این کشور هستند، از طریق دسته‌های اولویت یک یا اولویت ۲ برنامه پذیرش پناهندگان آمریکا برای جابجایی به این کشور معرفی شده‌اند. اما آنها باید از افغانستان خارج شده و به کشور ثالث بروند تا به پرونده‌هایشان رسیدگی شود.

حتی پس از پذیرفته شدن پرونده، ممکن است رسیدگی پرونده پناهجویی این افراد 12 تا 18 ماه یا بیشتر طول بکشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا افغانستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *