رئیس کل دادگستری ایلام دستور تسریع در تعیین تکلیف انبار اموال تملیکی استان را صادر کرد

10:38 - 20 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۹۰۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام در خصوص تداوم و استمرار انجام اقدامات جهادی در جهت تسریع در تعیین تکلیف اموال، دستورات قضایی لازم را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - در راستای حفاظت و صیانت از حقوق بیت المال و اجرای دستورات رئیس قوه قضاییه در خصوص تعیین تکلیف کالا‌های انبار‌های تملیکی و گمرکات، عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام از انبار اموال تملیکی ایلام بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این بازدید شرایط نگهداری کالا‌ها در انبار اموال تملیکی ایلام را رضایت‌بخش دانست و در خصوص تداوم و استمرار انجام اقدامات جهادی در جهت تسریع در تعیین تکلیف اموال، دستورات قضایی لازم را صادر کرد.

وی اذعان کرد: دلیل عدم تعیین تکلیف برخی از کالاها، کندی پاسخ‌گویی از سوی مراجع مربوطه به استعلامات است و در این خصوص باید پیگیر‌های لازم از مراجع پاسخ‌گو به صورت جدی انجام شود تا حقوق بیت‌المال و اموال مردم تضییع نشود.

علی‌محمدی با بیان این که برخی از پرونده ها در دادسرا، تعزیرات و یا شعب دادگاه در حال رسیدگی است افزود: لیست اموال پرونده ها مشخص شده و دستورات ویژه ای در خصوص تسریع در رسیدگی صادر شده و تعداد زیادی از پرونده ها نیز تعیین تکلیف شده است.

رئیس دادگستری استان ایلام با بیان این‌که ۹۰ درصد کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی ایلام قاچاق هستند افزود: برخورد قاطعانه با قاچاق و نظارت بر انبارهای اموال تملیکی برای تسریع در تعیین تکلیف آن‌ها افزایش می‌یابد و این مستلزم پیگیری جدی اداره اموال تملیکی استان است.

گفتنی است سال گذشته معادل 370 میلیارد ریال کالا تعیین تکلیف شد که این میزان در سه ماهه نخست سال جاری به ۲۹۰ میلیارد ریال رسیده که نشان از تسریع در تعیین تکلیف اموال در استان ایلام است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *