افزایش خشونت تسلیحاتی در مدارس آمریکا

8:17 - 22 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۲۰۷۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت تسلیحاتی در مدارس آمریکا به یک بحران تبدیل شده و شکست مقام‎های این کشور در جلوگیری از آن مشهود است.

خبرگزاری میزان – مدارس آمریکا در سال‌های اخیر شاهد بروز خشونت‌های تسلیحاتی بوده‌اند که جان دانش‌آموزان و معلمان بسیاری را گرفته است.

به گزارش «الجزیره»، مقام‎ها و سیاستمداران آمریکا راهکارهایی مانند مسلح کردن معلمان و کارکنان مدارس را ارائه می‌دهند و این راهکارها منعکس کننده شکست آنها در جلوگیری از این بحران است.

نمایندگان کنگره مانند «تد کروز»، سناتور تگزاس و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، می‌خواهند معلمان را در کلاس‌های درس خود به عنوان پاسخی به همه‌گیری خشونت تسلیحاتی، مسلح کنند.

جمهوری‎خواهان «میشیگان» تمام تلاش‌ها برای اعمال اقدامات منطقی کنترل سلاح را در پی تیراندازی در مدرسه ابتدایی «راب» در شهر «اوالده» که به کشته شدن بیش از 20 دانش آموز شد، مسدود کرده‌اند.

فقدان کنترل اسلحه همه چیزهایی را که تا به حال در مورد معنای معلم بودن وجود داشته، نابود کرده است.

این راهکارهای ارائه شده از سوی سیاستمداران آمریکایی با واکنش‌هایی از سوی گروه‌های مختلف مواجه شده و حتی تظاهرات‌هایی در مخالفت با آن به راه افتاده است.

تحقیقی که با تازگی انجام شده نشان می‌دهد که حوادث خشونت با اسلحه در مدارس آمریکا در سال تحصیلی 2021 تا 2022 حدود چهار برابر شده و حدود 60 قربانی به همراه داشته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی «آرشیو خشونت‌های تسلیحاتی آمریکا» از ابتدای سال 2022 تاکنون حدود 700 مورد تیراندازی جمعی در این کشور رخ داده است.

حقیقت مهم دیگری وجود دارد؛ خشونت تسلیحاتی به طور نامتناسبی بر دانش آموزان غیرسفیدپوست تأثیر گذاشته است.

علاوه بر این همیشه علائم هشدار دهنده پیش از تیراندازی در مدارس وجود داشته است، به طوری که تمامی عوامل این تیراندازی‌ها رفتارهای نگران کننده از خود نشان دادند و حداقل یک نفر از برنامه قبل از موعد در 77 درصد حوادث آگاه بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *