رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتقادها از خشونت پلیس انگلیس علیه معترضان به نظام سلطنتی

13:35 - 23 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۴۳۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سازمان‌های حقوق بشری درباره رفتار خشن پلیس انگلیس با مخالفان سلطنت در پی مرگ الیزابت دوم انتقاد کردند.

خبرگزاری میزان – مرگ «الیزابت دوم»، با تظاهرات معترضان و مخالفان نظام سلطنت در انگلیس مواجه شد و خشونت نیروهای پلیس علیه معترضان را به دنبال داشت.

معترضان به نظام سلطنتی انگلیس پس از برگزاری تظاهرات اعتراضی در پی به قدرت رسیدن «چارلز سوم»، شعارهایی مانند «چه کسی او را انتخاب کرد» یا «او پادشاه من نیست» سر دادند.

پلیس انگلیس نیز شماری از معترضان از جمله فردی که یک پلاکارد خالی را حمل می‌کرد، با خشونت دستگیر کرد.

به گزارش « inews و countypress»، موضوع خشونت پلیس انگلیس در مقابل معترضان و مخالفان به سلطنت در این کشور در پی مرگ «الیزابت» از وجوه مختلف قابل بررسی است.

نخستین نکته مهم در این رابطه این است که چگونه قدرت گسترده ضد اعتراض پلیس انگلیس می‌تواند به این نهاد اجازه سرکوب غیرقانونی معترضان را بدهد.

نکته مهم دیگری که گروه‌های حقوق بشری و کارشناسان به آن تاکید دارند، این است که قدرت پلیسی گسترده در سیستم حقوقی انگلیس می‌تواند به افسران اجازه دهد تا معترضان و مخالفان نظامی سلطنتی را سرکوب کنند.

دیگر نکته مهم در رابطه با برخورد خشونت بار و توهین آمیز پلیس انگلیس با معترضان به سلطنت نیز قدرت ضد اعتراضی نامحدود پلیس است که امسال به تصویب رسید و سبب انجام رشته دستگیری‌های گسترده ای در این کشور شد.

استاد حقوق بشر دانشگاه «آنگلیای شرقی»، درباره سرکوب معترضان و مخالفان نظام سلطنتی گفت: اتفاق‌های رخ داده، تکان دهنده اند و اتفاق‌هایی هستند که در دیکتاتوری‌های سراسر جهان رخ می‌دهند.

 پروفسور حقوق دانشگاه «بریستول» نیز تاکید کرد: رفتار پلیس با معترضان به سلطنت آشکارا اشتباه و غیرقانونی بوده است.

وی افزود: پلیس انگلیس با استناد به قوانین این کشور می‌تواند مدعی تهدیدآمیز بودن اعتراض‌ها شود و با این توجیه از آزادی عمل و قدرت گسترده خود علیه معترضان استفاده کند.

گروه‌های آزادی بیان و حقوق بشر نیز شیوه پلیسی برخی از افسران علیه معترضان را «عمیقاً نگران‌کننده» توصیف کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *