پیش بینی تشدید فشارها بر اروپا همزمان با بحران تامین انرژی

10:35 - 27 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۷۹۵۷
روسیه در واکنش به تحریم‌های اعمال شده توسط کشورهای غربی، میزان گاز صادراتی خود را به اروپا کاهش داده است.

خبرگزاری میزان - پاریس در آستانه خاموش کردن چراغ‌های برج ایفل است، میلان فواره‌های عمومی را خاموش کرده است، و تماشاگران سینما در ورشو در حال پدال زدن دوچرخه‌ها برای تولید برق هستند تا نمایش فیلم‌ها ادامه پیدا کند.  

به گزارش «اس‌بی‌اس نیوز»، روسیه در واکنش به تحریم‌های اعمال شده توسط کشورهای غربی، میزان گاز صادراتی خود را به اروپا کاهش داده و قیمت‌های جهانی را افزایش داده است.  

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، می‎گوید: مشکلات گازرسانی به دلیل تحریم‌های کشورهای غربی از جمله آلمان و انگلیس علیه کشورمان به وجود آمد.

با توجه به درگیری‌های مداوم در اوکراین، بعید است کشورهای غربی این تحریم ها را لغو کنند، به این معنی که بحران انرژی در اروپا ادامه خواهد داشت.   

«جان بلکسلند»، استاد دانشگاه ملی استرالیا، معتقد است که اثرات قطع صادرات نفت و گاز، اروپا را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در نتیجه کاهش صادرات گاز، بسیاری از دولت‌های اروپایی در حال بررسی قطعی برنامه‌ریزی شده برق هستند.

در فرانسه، پاریس که به «شهر نور» این کشور معروف است، در آستانه از دست دادن بخشی از درخشش خود است.

همچنین فرانسه ممکن است دو سال ممنوعیت صادرات انرژی به ایتالیا را در پی بحران انرژی اعمال کند.

با افزایش قیمت انرژی، یک سینمای فضای باز در ورشو، لهستان، از تماشاگران سینما خواسته است تا حداقل 50 درصد از برق مورد نیاز برای نمایش فیلم را پدال بزنند.

شهر هانوفر در شمال آلمان، در تلاش برای صرفه جویی در انرژی، مکانیسمی که آب گرم را برای شستن دست‌ها در ساختمان‌های عمومی شهر فراهم می‌کند، غیر فعال کرده است.

منابع آب گرم نیز در استخرها و سالن‌های ورزشی این شهر قطع شده است.  

همچنین نمایشگرهای نور شبانه در بیشتر ساختمان‌های عمومی کنار غیر فعال شده‌اند و شهر هانوفر نیز استفاده از تهویه مطبوع، بخاری و رادیاتور برقی را ممنوع کرده است.  

مقام‎های شهر آمستردام در هلند همچنین تصمیماتی را برای روبرو شدن با بحران انرژی اتخاذ کرده است.

همچنین فشار ناشی از افزایش قیمت انرژی به شدت در مادرید، پایتخت اسپانیا احساس می‎شود، جایی که دولت از ساکنان خواسته است وسایل خود را کمتر از 27 درجه سانتیگراد تنظیم کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *