رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انگلیس تاریخ جنایات علیه سیاه‌پوستان را مخفی می‌کند

13:40 - 28 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۹۱۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مقامات انگلیس در طول تاریخ همواره در تلاش بوده‎اند تا جنایت‌های این کشور را علیه اقلیت‌های رنگین پوست مخفی کنند.

خبرگزاری میزان – مقام‎های انگلیس از روش‌های مختلف در تلاش برای مخفی کردن تاریخ جنایات خود علیه سیاه‌پوستان بوده‌اند و در مدارس این کشور نیز این جنایات را «سفیدشویی» می‌کنند.

به گزارش « cosmopolitan»، یک شهروند سیاه‌پوست انگلیسی، در این باره می‌گوید «دانستن تاریخ ما مهم است. جامعه مدرن ما تصادفی اتفاق نیفتاده است، بلکه نتیجه مجموعه‌ای از اتفاقات است و دانستن آنها حیاتی است؛ اما در مورد تمام تاریخچه‌ای که به ما یاد ندادند، چه؟ هر چه بیشتر مطالعه می‌کنم، بیشتر متوجه چیزی می‌شوم: شکاف‌هایی در دانش من و همکلاسی‌هایم وجود دارد که معلمانم به آن توجه نمی‌کردند.»

این شهروند سیاه‌پوست انگلیس می‎گوید «ما چیزهای زیادی در مورد شر مهلک نژادپرستی آمریکایی آموختیم؛ از بردگی گرفته تا جیم کرو و مبارزه برای حقوق بشر؛ چرا رنگین پوست‌ها همیشه این‌قدر از دیگران عقب‌ترند.»

وی می‌گوید «به عنوان یک سیاه‌پوست که در انگلیس به دنیا آمده و بزرگ شده‌ام، هرگز از مدرسه چیزی در مورد تاریخ خودم یاد نگرفتم؛ فهمیدم که نژاد یک مشکل آمریکایی است، اما با تجربیات روزانه من در مدارسی که اکثریت آنها سفیدپوست بودند و در راهروها سخنان تحقیرآمیز در مورد سیاه‌پوستان شنیده می‌شد، تناقض داشت.»

روایت در مدارس انگلیس این است که تاریخ این کشور، تاریخ سفیدپوستان است؛ سیاهپوستان از ماجرا پاک شده‌اند.

با این حال، قبل از اینکه انگلیس باشد، سیاه‌پوستان بخش مهمی از داستان بوده‎اند؛ قبل از اینکه انگلیس به انگلیس کنونی تبدیل شود، در سال 1707 از طریق قانون اتحادیه، انگلیس مستعمرات پر از آفریقایی‌های برده شده را در دریای کارائیب داشت.

برخی از بردگان علامت‌گذاری شده بودند؛ به این معنی که آنها دارایی «دوک یورک» (شاه جیمز دوم) بودند که شرکت سلطنتی آفریقایی او سود زیادی از قاچاق انسان داشت؛ امروزه، پس از مرگ «الیزابت دوم»، پیوندهای بین خانواده سلطنتی و ستم و برده‌داری استعماری همچنان آشکار می‌شود.

بسیاری از فعالان حقوق بشری، دانشگاهیان و مبارزان به تلاش خود ادامه می‌دهند و به مردم کمک می‌کنند تا روابط بین خانواده سلطنتی انگلیس و امپراتوری را بهتر درک کنند، زیرا آنها می‌دانند که تاکنون، سیستم آموزشی انگلیس شکاف‌های زیادی را در این خصوص به جای گذاشته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس نژادپرستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *