نگرانی صنایع از طرح اتحادیه اروپا درباره بحران انرژی

12:18 - 28 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۹۳۹۵
منابع صنعتی اروپا هشدار درباره اقدامات اضطراری اتحادیه اروپا در موضوع بحران انرژی هشدار دادند.

خبرگزاری میزان - منابع صنعتی اروپا هشدار داده‌اند که اقدامات اضطراری اتحادیه اروپا که هفته گذشته برای کاهش فشار قیمت‌های بالای انرژی بر روی مصرف کنندگان ارائه شد، خطر ایجاد مجموعه‌ای از مداخلات مختلف در سراسر اروپا و کاهش سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را برای این قاره به همراه خواهد داشت.

به گزارش «یورا سی‌تی‌آی‌وی»، اما اجرای این اقدامات، که به دولت‌ها واگذار شده است، این نگرانی را ایجاد می‌کند که مصرف‌کنندگان صنعتی و خانگی بسته به کشوری که در آن قرار دارند، بهای متفاوتی برای دریافت انرژی پرداخت کنند.

اجرای این اقدامات همچنین خطر مخدوش کردن بازار برق اتحادیه اروپا را به همراه دارد و سال‌ها کار برای یکپارچه سازی بازارهای برق ملی در سراسر اروپا را خنثی می‌کند.

این گزارش می‎گوید که جنگ‌ها در بسیاری از جبهه‌ها انجام می‌شود؛ تاکنون روسیه در جنگ انرژی پیروز بوده است.

قیمت‌های بالای انرژی که به دلیل اختلالات عرضه به وجود آمده، تحریم‌های غرب علیه روسیه را خنثی کرده و تراز حساب جاری روسیه به بالاترین حد خود رسیده است.

در صورت ادامه بحران انرژی در اروپا، صنایع مختلف در حال کاهش فعالیت خود بوده و یا تعطیل می‌شوند.

انگلیس ممکن است با تعطیلی 60 درصد از صنایع خود مواجه شود؛ این وضعیت در دیگر کشورهای اروپایی هم به چشم می‌خورد.

بحث در مورد چگونگی بازسازی اوکراین پس از پایان درگیری مطرح می‌شود، اما سوال این دهه چگونگی بازسازی زیرساخت‌های صنعتی اروپا خواهد بود.

تأسیسات صنعتی و زنجیره‌های تأمینی که انرژی مصرف و تولید می‌کنند نمی‌توانند به راحتی پس از توقف دوباره راه‌اندازی شوند؛ این حداقل درسی بود که سیاستگذاران اروپایی باید در زمان قرنطینه‌های مربوط به کووید از آن درس می‌گرفتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *