رکورد مرگ پناهجویان در مرزهای آمریکا؛ 800 مورد طی یک سال

14:23 - 28 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۹۷۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ مهاجران در مرزهای آمریکا طی یک سال اخیر به رقم بی‌سابقه حدود 800 نفر رسیده است.

خبرگزاری میزان - مقام‎های گمرک و حفاظت مرزی آمریکا گزارش دادند که نزدیک به 800 مهاجر در سال مالی گذشته در تلاش برای عبور از مرز‌های این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش «فاکس نیوز» ، این رقم یک رکورد جدید بوده و نشان دهنده شرایط خطرناکی است که بسیاری از پناهجویان در مرزهای آمریکا با آن مواجه هستند.

مقام‎های گمرک و حفاظت مرزی آمریکا می‎‌گویند که حوادث متعدد تلفات جمعی ناشی از قاچاق انسان به افزایش مرگ و میر مهاجران در مرزهای این کشور کمک کرده است.

در ماه ژوئن گذشته، جسد 53 مهاجر در پشت یک کامیون در «سن آنتونیو» ایالت تگزاس پیدا شد؛ اوایل ماه جاری میلادی نیز، 13 مهاجر در تلاش برای عبور از «ریو گرانده» در نزدیکی تگزاس جان باختند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل اوایل سال جاری مرز آمریکا و مکزیک را مرگ‌بارترین مسیر زمینی مهاجرت در جهان معرفی کرد.

مقام‎های گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) به فاکس نیوز می‌گویند که از اکتبر گذشته، زمانی که سال مالی آغاز شد، دستکم 782 مهاجر در تلاش برای عبور از مرز این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

تنها از ابتدای ماه سپتامبر تاکنون 30 پناهجو در مرزهای آمریکا جان باخته‎‌اند.

بیش از دو میلیون برخورد با مهاجران از سوی نیروهای مرزی آمریکا طی سال مالی جاری اتفاق افتاده است، از جمله 21 هزار مورد تنها در ماه گذشته، که نشان دهنده افزایش 317 درصدی نسبت به آگوست 2020 و افزایش 233 درصدی نسبت به آگوست 2019 است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *