رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

176 رای جایگزین حبس در شعبه 101 کیفری شهرستان تفت صادر شد

10:14 - 30 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۰۸۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شعبه 101 کیفری 2 شهرستان تفت استان یزد، گفت: تاجایی که قانون اجازه داده است آرا جایگزین حبس صادر می کنیم زیرا اعمال مجازات‌های جایگزین حبس در بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم موثرتر است.

ابوطالب مهدوی زاده در گفت‌وگو با میزان، در خصوص صدور 176 فقره رای جایگزین حبس ظرف چند ماه در شعبه 101 کیفری 2 شهرستان تفت استان یزد، اظهارکرد: تاجایی که امکان دارد و قانون اجازه داده آرا جایگزین حبس صادر می کنیم به این دلیل که اعمال مجازات‌های جایگزین حبس در بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم موثرتر است.

وی بیان‌کرد: در شعبه 101 کیفری 2 شهرستان تفت معمولا آرا جایگزین حبس برای محکومان جرایم تصادفات رانندگی و سایر جرایمی که از لحاظ قانونی امکان صدور جایگزین دارد اعمال می‌شود.

رئیس شعبه 101 کیفری 2 شهرستان تفت، تصریح کرد: اعمال مجازات حبس علاوه بر فرد محکوم برای خانواده وی و جامعه نیز تبعات منفی خاص خود را دارد.

مهدوی‌زاده عنوان کرد: با توجه به عدم سابقه کیفری متهمان و با لحاظ جوانی و در نظر گرفتن شرایط زندگی افراد مجازات‌های جایگزین حبس برای آنان اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه در شعبه 101 کیفری 2 شهرستان تفت، بیشترین صدور آرا جایگزین حبس به ارائه خدمات عمومی و بخصوص خدمت در گروه‌های جهادی اختصاص دارد،  تصریح کرد: با اشتغال محکومان جوان در گروه‌های جهادی و ارتباط با جهادگرانی که خالصانه برای رضای خدا و آرامش خلق خدمت می‌کنند این مددجویان تاثیر پذیرفته و متحول می‌شوند و هدف از تعیین مجازات نیز همین ایجاد تحول و بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم است.

بیشتر بخوانید:

صدور آرا جایگزین حبس موجب کاهش ۳۰ درصدی جمعیت کیفری می‌شود

انتهای پیام/


برچسب ها: جایگزین حبس قضات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *