اعزام حدود ۳۸هزار زائر اربعین با ۲۶۹پرواز به عتبات

12:41 - 29 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۰۸۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از برقراری ۲۶۹ پرواز برای اعزام ۳۷هزار و۶۷۱ هزار زائر حسینی از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت به عتبات خبر داد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری راه و شهرسازی، غلامرضا رستمیان مشاور مدیرعامل در امور اجرایی فرودگاه‌ها و مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام اعزام و پذیرش زائران اباعبدالله الحسین(ع) از فرودگاه‌های کشور به عراق اظهار کرد: از ۱۲ شهریور ماه تاکنون، ۷۱ هزار و ۲۱۴ زائر با ۲۶۹ پرواز از ۱۸ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده اند.

رستمیان گفت:  برای پرواز های اربعین که از تاریخ ١٢ شهریور شروع شده و تا ۳۰ شهریور ادامه خواهد داشت،۸۶۶ مجوز پرواز ورودی و خروجی برای انجام پروازهای اربعین از  ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صادر شده است.

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها افزود: تا این لحظه تعداد ۳۷۶۷۱ زائر  با  ۲۶۹ پرواز از شهرهای بندرعباس، اراک، اردبیل، ارومیه، شاهرود، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، رشت، لار،  لامرد، مشهد، مهرآباد و یزد به سرزمین عتبات اعزام و تعداد ۳۳۵۴۳ زائر به وطن برگشتند .

به گفته رستمیان تعداد ۱۵۴۳ پرواز از فرودگاه‌های کشور به فرودگاه‌های مرزی اهواز، آبادان، کرمانشاه و ایلام  برقرار شد و تعداد  ۱۶۱  هزار و ۹۸۱ زائر جابجا شده اند که بصورت زمینی از فرودگاه‌های نامبرده به عتبات رفتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *