جانبداری انگلیس از خشونت‌های هندوها علیه مسلمانان

8:25 - 30 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۱۵۶۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقداماتی که از سوی مقامات انگلیس علیه مسلمانان صورت می‌گیرد همانند خشونت‌هایی است که هندوها علیه مسلمانان در هند مرتکب می‌شوند.

خبرگزاری میزان – اخیرا شهر «لستر» در انگلیس صحنه درگیری میان هندوها و مسلمانان بود و برای سیاستمداران انگلیس مناسب است که از روی کار آمدن جنبش «هندوتوا» در این کشور چشم پوشی کنند؛ سیاست انتخاباتی بدبینانه ممکن است دلیل آن باشد.

به گزارش «میدل ایست آی»، پیش از این حتی در چند فرهنگی‌ترین شهر انگلیس چنین اتفاقی نیفتاده بود اما با این حال، در ماه‌های اخیر، چیزی تغییر کرده است؛ ملی‌گرایی هندو به انگلیس آمده است.

در هند، نفرت از اقلیت‌های مذهبی، به خصوص 200 میلیون مسلمان این کشور، در حال افزایش است؛ این اقدام توسط «هندوتوا»، یک اصطلاح رایج برای ملی‌گرایی هندو که از سوی یک سازمان شبه‌نظامی، تبلیغ می شود، در حال تقویت است.

در هند، این به معنای مرگ، وحشت و ویرانی بوده که بیشتر آن شامل حملات به مسلمانان است اما نفوذ  آن دیگر محدود به هند نیست و در انگلیس فعال است؛ در «لستر»، تنش‌ها در بحبوحه حملات ضد مسلمانان افزایش یافته است.

در ماه می، 30 مرد با چوب به یک نوجوان مسلمان در خیابان حمله کردند؛ یکی از دستانش شکسته و در بیمارستان بستری شد؛ یک حمله مذهبی بی‌دلیل، معمولی در هند، اما تاکنون در انگلیس غیرمعمول بوده است؛ سپس، در 28 آگوست، خشونت‌ها تشدید شد.

این بسیار نگران کننده است که کمیسیون عالی هند همه پروتکل‌های دیپلماتیک را زیر پا بگذارد.

این پدیده خطرناک که از اهمیت بالایی برخوردار است تاکنون تقریبا به طور کامل در مطبوعات نادیده گرفته شده است. اما نه توسط خود هند؛ کمیسیون عالی هند در لندن در یک مداخله خطرناک، خشونت در «لستر» را به عنوان یک رویداد صورت گرفته از سوی مسلمانان ترسیم کرده است.

در یک بیانیه مطبوعاتی تحریک آمیز ادعا شده است: ما به شدت خشونت انجام شده علیه جامعه هندی در لستر و تخریب اماکن و نمادهای مذهب هندو را محکوم می‌کنیم.

انگلیس تنها با محکوم کردن حملات به هندوها، از خشونت علیه مسلمانان چشم پوشی می‌کند.

کمیسیون عالی هند در یک درگیری مذهبی در یک کشور خارجی به طور نابخشودنی از هندوها طرفداری می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *