رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی: قضازدایی تنها راه کاهش مراجعات به دستگاه قضایی است

8:46 - 30 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۱۶۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی، گفت: تشکیلات قضایی کشور به دنبال قضا زدایی بوده و این تنها راه برای پیشگیری از افزایش مراجعات است.

خبرگزاری میزان - موسی خلیل الهی در ملاقات با اعضای دفتر حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران استان آذربایجان شرقی با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهارکرد: همه ما مدیون حضور بی منت ایثارگران، شهدا و جانبازان در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل و مکلف به خدمت بی منت به آن‌ها هستیم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تشکیلات قضایی کشور به دلیل افزایش فزاینده ورودی پرونده‌ها به دنبال قضا زدایی بوده و این تنها راه برای پیشگیری از افزایش مراجعات است.

وی بیان کرد: ده‌ها عنوان حقوقی و کیفری در تشکیلات قضایی مطرح می شود که تعدادی از آنها اصلا نیازی به مراجعه به دادگستری ندارند.

خلیل الهی اضافه کرد: یکی دیگر از روش های مناسب برای قضا زدایی بهره مندی از ظرفیت شوراهای توسعه حل اختلاف و شورایاری‌ها است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به ایجاد شوراهای حل اختلاف توسط مرحوم آیت الله شاهرودی با هدف استفاده از ظرفیت مردمی در توسعه صلح و سازش، اضافه کرد: در حال حاضر رئیس قوه قضاییه بر ایجاد شوراهای تخصصی تأکید دارند.

وی ادامه داد: در راستای تشکیل شوراهای حل اختلاف تخصصی اقدامات خوبی در استان انجام شده و با توجه به این موضوع میزان صلح و سازش در استان به 40 درصد رسیده است.

خلیل الهی با تقدیر از اقدامات دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران، خاطرنشان‌کرد: در بحث شورایاری ها می توان از ظرفیت دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران استفاده کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *