جوادی: تیلور برای لحظه به لحظه دیدار با یزدانی برنامه داشت/ حریفان هر موقع اراده کردند به پای کشتی‌گیران ما رسیدند

9:45 - 01 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۲۲۱۶
پیشکسوت کشتی ایران گفت: در کار دفاعی مشکل داشتیم و کادرفنی هیچ برنامه‌ای برای امور دفاعی و مقابله با حملات حریفان نداشت.

ابراهیم جوادی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی بلگراد اظهار داشت: چرا برخی می‌گویند اگر روسیه در رقابت‌های امسال حضور داشت به نفع کشتی ایران بود؟ اگر آنها بودند شاید همین ۲ مدال طلای عموزاد و قاسم‌پور هم کسب نمی‌شد. ممکن بود قرعه کشتی‌گیران‌مان به روس‌ها بخورد و حتی نمی‌توانستند به مدال برسند. سال قبل روس‌ها در مسابقات بودند و تیم کشتی آزاد ایران سوم شد.

وی در مورد عدم موفقیت حسن یزدانی در مسابقات جهانی عنوان کرد: سال قبل که یزدانی مقابل تیلور پیروز شد، به این خاطر بود که مسابقات جهانی نروژ 40 روز بعد از بازی‌های المپیک توکیو برگزار شد. یک سری از قهرمانان که در المپیک شرکت کرده بودند، نمی‌توانستند خودشان را به مسابقات جهانی برسانند. اگر امسال هم یزدانی، تیلور را شکست می‌داد قبول می‌کردم کادر فنی برای نتیجه گرفتن کشتی‌گیران کاری انجام داده است. آیا در وزن 125 کیلوگرم طاها آکگول و پتریاشویلی که سال قبل باخته بودند، امسال هم شکست خوردند؟

*یزدانی را به مسابقات جهانی بردید که ببازد یا کشتی بگیرد؟

پیشکسوت کشتی در خصوص اظهارات پدر حسن یزدانی علیه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، تاکید کرد: او حق داشت و هر کسی که کشتی را می‌فهمد و حتی بدون آشنایی به کشتی هم دید که یزدانی مقابل تیلور فقط ایستاد و حریفش امتیاز گرفت. یزدانی اولین کاری که باید انجام می‌داد این بود که زیر کتف تیلور بزند، چون قدش بلندتر بود می‌توانست او را به بیرون تشک بیندازد. او هم به پای حسن نمی‌رسید و با زیر کتف زدن می‌توانست هر کاری بکند. از دبیر، درستکار، کاوه و بقیه … سوالی دارم، آیا یزدانی را به مسابقات جهانی بردید که او را ببازانید یا کشتی بگیرد؟

پیشکسوت کشتی آزاد اضافه کرد: حسن یزدانی تک ستاره کشتی آزاد که تنها امید یران بود، در تمامی دیدارهاش جنگنده بود، اما مقابل تیلور فقط ایستاد. آیا یزدانی از او ترسید؟ او آدم ترسویی است؟ اگر یزدانی با تکنیک خودش کشتی می‌گرفت بهتر نتیجه می‌گرفت، اما‌ اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد چه برنامه‌ای برای او داشتند؟ تیلور سال قبل باخت، اما امسال برای مقابله با یزدانی لحظه به لحظه برنامه داشت.

*کشتی‌گیران ما در کار دفاعی مشکل داشتند

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها هر جای دنیا مسابقه‌ای باشد شرکت می‌کنند. اسنایدر کشتی‌گیر وزن 97 کیلوگرم آمریکا برای بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی حواسش جمع است. اسنایدر از محمدیان زیری گرفت که یک کشتی‌گیر سبک وزن نمی‌توانست با آن سرعت زیر بگیرد. کسی که برای قهرمانی به مسابقات آمده است، آیا باید در فینال ضربه فنی شود؟ قرعه اطری در مسابقات جهانی خیلی خوب بود که به فینال رسید در حالی که حریف ژاپنی اش آنسوی جدول به مراتب کار سخت‌تری داشت، اما‌ ظرف یک دقیقه اطری را مغلوب کرد.

جوادی در پایان خاطرنشان کرد: حریفان‌‌مان هر موقع سعی کردند زیر بگیرند و به پای کشتی‌گیران‌مان برسند، موفق بودند و ما را در ادامه خاک کردند. این نشان می‌دهد که در کار دفاعی مشکل داشتیم و کادرفنی هیچ برنامه‌ای برای امور دفاعی و مقابله با حملات حریفان نداشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *