تشدید بحران گرسنگی در جهان؛ هر 4 ثانیه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد

10:26 - 02 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۲۳۹۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران گرسنگی در جهان همچنان در حال تشدید شدن است و در هر 4 ثانیه یک نفر جان خود را بر اثر گرسنگی از دست می‌دهد.

خبرگزاری میزان - بیش از 200 سازمان غیردولتی هشدار داده‌اند که بر اساس برآوردها در هر 4 ثانیه یک نفر بر اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش «الجزیره»، این نهادها خواستار اقدام قاطع بین‌المللی برای پایان دادن به بحران پیچیده و جهانی گرسنگی» شده‎اند.

در نامه‌ای سرگشاده خطاب به سران جهان که روز سه‌شنبه در نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل گرد آمدند، 238 سازمان از 75 کشور از جمله آکسفام و صندوق نجات کودکان خشم خود را نسبت به افزایش سرسام‌آور گرسنگی ابراز کردند.

345 میلیون نفر در حال حاضر در جهان گرسنگی حاد را تجربه می‌کنند، این رقم از سال 2019 بیش از دو برابر شده است.

با وجود وعده‌های سران جهان مبنی بر اینکه دیگر اجازه قحطی در قرن 21 را نخواهند داد، قحطی بار دیگر در کشورهایی مانند سومالی قریب‌الوقوع است؛ در سراسر جهان، 50 میلیون نفر در 45 کشور در آستانه گرسنگی هستند.

«موحنا احمد علی الجبالی»، از انجمن مراقبت از خانواده یمن، یکی از امضاکنندگان نامه، در بیانیه‌ای گفت: این فاجعه است که با تمام فناوری در کشاورزی و تکنیک‌های برداشت، امروز هنوز درباره قحطی در قرن 21 صحبت می‌کنیم.

سازمان‌های مردم‌نهاد با اشاره به اینکه برآورد می‌شود روزانه حدود 20 هزار نفر از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند، گفتند که این به معنای مرگ یک نفر در هر چهار ثانیه از گرسنگی است.

این در مورد یک کشور یا یک قاره نیست و گرسنگی هرگز تنها یک علت ندارد؛ این درباره بی‌عدالتی کل بشریت است.

به گفته این سازمان‌ها، بحران جهانی گرسنگی توسط «ترکیبی مرگبار از فقر، بی‌عدالتی اجتماعی، نابرابری، درگیری، تغییرات آب و هوایی، و شوک‌های اقتصادی» همراه با تأثیرات ماندگار همه‌گیری ویروس کرونا به وجود آمده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *