امیرعبداللهیان: در پرتو توافق هسته‌ای باید تحریم‌ها رفع و پرونده اتهامی هسته‌ای ایران در آژانس بسته شود

9:02 - 31 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۲۷۷۰
سیمون کاونی، وزیر خارجه ایرلند روز چهارشنبه سی ام شهریور با حسین امیرعبداللهیان در محل اقامت وی ملاقات و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان - در دیدار «سیمون کاونی» و «حسین امیرعبداللهیان» آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه و راه‌های گسترش مناسبات در حوزه‌های مختلف تجاری، اقتصادی و سیاسی، رویدادهای جهانی و مذاکره برای لغو تحریم‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه ایرلند به علاقه مندی کشورش برای تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده و با اشاره به تحولات جاری در اروپا گفت: تمایل زیادی برای تنوع بخشی در روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد.

«کاونی» همچنین اظهار آمادگی کرد که برای رسیدن به توافق از هیچ کوششی فروگذار نکرده و دستیابی به توافق را فرصت مناسبی برای همه طرف‌ها و نیز جامعه بین المللی دانست.

«امیرعبداللهیان» نیز در این ملاقات ضمن ابراز رضایت از سطح تماس‌های انجام شده میان مقامات دو کشور، ظرفیت‌های فراوان موجود برای بسط و گسترش روابط میان دو کشور را مورد اشاره قرار داد.

 وزیر امور خارجه اضافه کرد: هیچ مانعی برای ارتقای همه جانبه روابط میان دو کشور وجود ندارد و لازم است از طریق تماس‌های دیپلماتیک، پارلمانی و اقتصادی، روابط دوجانبه را بیش از پیش گسترش داد.

«امیرعبداللهیان» در خصوص مذاکره لغو تحریم‌ها تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران جهت رسیدن به توافق خوب و پایدار آمادگی دارد، لکن این امر مستلزم حسن نیت، واقع بینی و اراده لازم از طرف آمریکا و سه دولت اروپایی است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: در پرتو توافق هسته‌ای باید تحریم‌های یکجانبه علیه ایران برطرف شده و پرونده اتهامی هسته‌ای ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای بسته شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *