رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امام جمعه موقت تهران: مسئله خانم امینی برای اغتشاشاگران مطرح نیست/ این اغتشاشات علیه مردم بود

12:32 - 01 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۳۳۱۰
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: دشمنان دلشان برای خانم امینی نسوخته بود بلکه عقده‌گشایی کردند، مسئله‌ای که اصلا برای اغتشاشگران مطرح نبوده همان مسئله خانم امینی بوده است.

خبرگزاری میزان - آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته شهر تهران با اشاره به خطبه 183 نهج البلاغه از مولا امام علی علیه السلام گفت: «آنکس که برای خدا حریم نگه دارد در فتنه‌ها غرق نخواهد شد». در این خطبه پیرامون مباحث توحیدی که سبب نورانیت دل بشود و عشق به خدا را در دلمان افزون کند سخن می‌گوییم.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: به فرمایش قرآن کریم خداوند مراقب انسان و عالِم به هر آنچه او انجام می‌دهد است. اگر انسان این خصلت را باور کند بازدارنده از بسیاری از گناهان خواهد بود.

وی در خطبه دوم گفت: تقوا جامع‌ترین فضیلت اخلاقی است که مثل خونی در پیکره سیستم اخلاقی اسلام جریان دارد و سبب تحقق سبک زندگی دینی است.

آیت‌الله خاتمی سخنان خود را با اشاره به اغتشاشات اخیر ادامه داد و گفت: فوت یک هموطن مایه تأسف است و جای دارد به خانواده ایشان تسلیت گفته و برای آن‌ها آرزوی صبر کنیم.

وی گفت: در این قضیه همه مقامات کشور ورود کردند و همه بر پیگیری دقیق این مسئله تأکید کردند. این مسئولان امین نظام هستند. ما به امنای خود کاملا اطمینان داریم و مردم هم در این عرصه به قول این امنا اطمینان دارند. قطعا پیگیری خواهد شد و نتیجه به مردم گفته خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: حضور بیش از 21 میلیون نفر در کربلا مانور کمی نیست و بی سابقه است. حضور بیش از 3 میلیون نفر از هموطنانمان کار کمی نبود. بسیار با شکوه بود. حضور بیش از 3 میلیون نفر در راهپیمایی اربعین تهران کم نیست.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: این موضوع نشان داد که ایران کشور مطرح در جهان است و حضور ایران در جهان کاملا دوطرفه است. دشمنان در صدد بودند با این اغتشاشات که این توفیقات قرار بگیرد به طوری که رئیس جمهور امریکا در سازمان ملل بر این اغتشاشات که بسیار اندک است مانور می‌دهد. اما امروز بعد از نماز جمعه کشور و تهران این عدد را دشمن خواهد فهمید.

آیت‌الله خاتمی گفت: از مدتها قبل دشمنان به دنبال اهداف خود بودند و این سوژه برای آنها دندانگیر شد. دشمنان دلشان برای خانم امینی نسوخته بود بلکه عقده‌گشایی کردند. مسئله‌ای که اصلا برای اغتشاشگران مطرح نبوده همان مسئله خانم امینی بوده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قصه اغتشاشات قصه اعتراض نبود و نیست بیان کرد: قصه قصه دیگری بود مسئله دین بود. دلیلش سوزاندن قران، چادر از سر زن مسلمان کشیدن و رفتار رضاخانی است. این اغتشاشات علیه مردم بود؛ زیرا پرچم ایران را سوزاندند. آمبولانس‌ها را به آتش کشیدند و همه کسانی که بیت المال را از بین بردند در واقع ضدمردم هستند.

وی با اشاره به حضور رئیس قوه قضاییه در نماز جمعه امروز گفت: مردم از شما می‌خواهند با سران اغتشاشات برخورد قاطع و عبرت آموز صورت گیرد.

آیت‌الله خاتمی با محکوم کردن برخورد با نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی مأمن شماست. نیروی انتظامی 13 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است. در سال 1400 پلیس 52 شهید و در سال 1401 بالغ بر 35 شهید داده است. به عزیزان نیروی انتظامی می‌گویم دل قوی دارید، ادامه دهید و بدانید این ملت حامی شماست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حفظ نظام اسلامی خط قرمز ما و مردم است تأکید کرد: ما برای حفظ نظام اسلامی با هیچ کس تعارف نداریم و تا آخرین نفس و قطره خون در مسیر حفظ نظام اسلامی ایستاده‌ایم.

آیت‌الله خاتمی افزود: صاحبان قلم و اصحاب رسانه نیز مراقب باشند تریبون‌شان تریبون دشمن نشود. متأسفانه در این حادثه کسانی که نان نظام را خورده‌اند با دشمنان ملت همصدا شده‌اند. به آنها می‌گویم بیانیه بدهید و راه خود را جدا کنید والا همسو با اغتشاشگران هستید.

وی با اشاره به پیاده روی اربعین گفت: از وزارت کشور، نیروی انتظامی، استانهای مرزی و مردم، از مردم و دولت عراق که کریمانه از زائران پذیرایی کردند نیز تشکر می‌کنم.

آیت‌الله خاتمی ضمن اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: صدام سه روزه میخواست تهران را بگیرد شهیدان و رزمندگان عزیز بودند که دشمن را ناکام گذاشتند.

امام جمعه موقت تهران همچنین به اشاره به آغاز سال تحصیلی 1401 -1402 بیان کرد: عزیران ملت از فردا درس‌ها را بانشاط آغاز خواهند کرد از مدیران و معلمان انتظار می‌رود این امانت‌های مردم را درست بپرورند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *