رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیرعبداللهیان: ايران آماده كمک به حل مسالمت آميز اختلافات ميان جمهوری آذربايجان و ارمنستان است

19:31 - 01 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۳۷۱۱
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت: ايران در رايزني با مقامات دو كشور جمهوری آذربايجان و جمهوری ارمنستان آماده كمك به طرفين مناقشه براي حل مسالمت آميز اختلافات ميان آنها است.

خبرگزاری میزان_ در دیدار امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربايجان در نیویورک ، طرفین در مورد آخرین تحولات مناسبات دوجانبه  و منطقه قفقاز تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات ، ضمن مرور آخرين روند تحولات در روابط دوجانبه در عرصه هاي مختلف، رفت و آمدها و انجام توافقات دو کشور را در یکسال اخیر مثبت و در مسیر پیشرفت ارزیابی کردند.

امیرعبداللهیان، با اشاره به برخي گزارشات و شواهد در مورد جابجايي ها در منطقه قفقاز ، موضع صريح جمهوري اسلامي ايران را در مخالفت صریح و قطعی با هر گونه تغيير ژئوپلتيك و مرزهاي منطقه مورد تاكيد قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامي ايران در رايزني با مقامات دو كشور جمهوری  آذربايجان و جمهوری ارمنستان آماده كمك به طرفين مناقشه براي حل مسالمت آميز اختلافات ميان آنها است.

وزیر خارجه جمهوری آذربايجان  نیز در این ملاقات، با تاکید بر موضوعات مطروحه در مناسبات دوجانبه ، بر اهمیت رايزنی ها و همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

وی ضمن رد ادعاهاي مربوط به تغييرات در ژئوپلتيك منطقه، علاقمندی کشورش برای حل سریعتر مناقشات ارضی و مرزی با ارمنستان  در چارچوب همكاری درون منطقه ای را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *