پیامدهای خشونت بی سابقه در زندان‌های انگلیس؛ استعفای کارکنان و مرگ زندانیان

13:16 - 02 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۳۹۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت مرگبار در زندان‌های انگلیس ارتباط مستقیمی با کمبود شدید پرسنل و بی تجربگی کارکنان موجود در زندان‌های این کشور دارد.

خبرگزاری میزان – رشد خشونت و حوادث آسیب رسان در زندان‌های انگلیس سبب بروز نگرانی‌های جدی درباره این مراکز شده است.

به گزارش «تلگراف و liverpoolecho»، جدیدترین گزارش‌ها از رشد خشونت در زندان‌های انگلیس از جمله بزرگ ترین زندان این کشور حکایت دارند.

کمبود شدید کارکنان زندان و به همان اندازه بی تجربگی پرسنل موجود از وجوه مختلف سبب تشدید معضل خشونت در زندان‌های انگلیس شده است؛ کمبود پرسنل هم بر کنترل و مدیریت زندان‌ها و هم بر موضوع توانبخشی زندانیان تاثیر گذاشته است.

براساس ارقام ارائه شده در ماه گذشته تعداد پرسنل زندان‌ها در انگلیس شاهد کاهش قابل ملاحظه ای بوده و از هر هفت افسر زندان در یک سال منتهی به ژوئن یک نفر از کار خود استعفا داد.

این در حالیست که همزمان شمار زندانیان شاهد رشد بیش از 2 هزار و 300 نفری بود.

باید توجه داشت که داده‌های مربوط به خشونت در زندان‌ها برای نظارت و شناسایی روندها در طول زمان به خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

کارشناسان همچنین نگرانی‌های جدی در مورد وضعیت زندانیانی که داروهای ضد روان پریشی و دیگر داروهای روانپزشکی مصرف می‌کنند، دارند.

رشد خشونت در زندان‌های انگلیس حتی سبب شده راهکار بی سابقه انتقال زندانیان خطرناک به یک زندان با امنیت بالا و دارای واحدهای تخصصی مورد توجه قرار بگیرد.

در عین حال گزارش جدیدی از زندان‌های انگلیس چند معضل بزرگ را آشکار کرد:

یک، زمان انتظار زندانیان برای دسترسی به مراقبت‌های درمانی و پزشکی؛ براساس گزارش مذکور زندانیان به دلایلی مانند کمبود پرسنل تا 12 ماه در انتظار دریافت مراقبت‌های پزشکی و درمانی باقی می‌ماندند.

دو، حضور بیش از حد در سلول؛ در گزارش مذکور آمده است که بسیاری از زندانیان از زمان کافی برای حضور در فضای آزاد برخوردار نبودند؛ گذشته از زندانیان شاغل در زندان‌ها، زندانیان بیکار یا دارای کار پاره وقت نیز فرصت کمی برای حضور در فضای خارج از سلول داشتند.

سه، کمبود شدید افسران؛ این معضل به شکلی جدی برای خدماتی مانند آموزش و مراقبت‌های پزشکی زندانیان مبدل شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *