چین: آمریکا سیگنال‌های اشتباه و خطرناکی را به تایوان ارسال می‌کند

13:45 - 02 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۴۱۱۵
وزارت خارجه چین گفت که آمریکا سیگنال‌های بسیار اشتباه و خطرناکی را به تایوان ارسال می‌کند.

خبرگزاری میزان - پس از اینکه وزیر خارجه آمریکا به همتای چینی خود گفت که حفظ صلح و ثبات در تایوان بسیار مهم است، پکن، واشنگتن را به ارسال «سیگنال‌های بسیار اشتباه و خطرناک» به تایوان متهم کرد.

به گزارش «رویترز»، یک مقام آمریکایی، می‎گوید که تایوان محور گفتگوهای 90 دقیقه‌ای مستقیم بین «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا و «وانگ یی»، وزیر خارجه چین در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بود.

به گفته وی، وزیر خارجه آمریکا در این دیدار گفت که مطابق با سیاست دیرینه واشنگتن در خصوص چین واحد، که باز هم تغییری نکرده، حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه کاملاً و حیاتی است.

وزارت خارجه چین نیز در بیانیه‌ای درباره این نشست گفت که آمریکا سیگنال‌های بسیار اشتباه و خطرناکی را به تایوان ارسال می‌کند و هر چه فعالیت استقلال‌طلبی تایوان بیشتر شود، احتمال راه‌حلی صلح‌آمیز کمتر می‌شود.

وزیر خارجه چین تاکید کرد که مسئله تایوان یک موضوع داخلی چین است و آمریکا حق دخالت در روشی که برای حل آن استفاده خواهد شد را ندارد.

تنش‌ها بر سر تایوان پس از سفر ماه آگوست توسط «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، که با مانورهای نظامی گسترده چینی دنبال شد، و همچنین تعهد «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای دفاع از تایوان، افزایش یافته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا چین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *