موسوی: مدافعان تیم ملی مقابل اروگوئه بسیار هماهنگ بودند/ کی‌روش برای مقابله با تیم‌های بزرگ برنامه دارد

0:12 - 04 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۴۲۷۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: بازی مقابل تیم‌های بزرگی همچون اروگوئه می‌تواند به سیستم دفاعی‌مان کمک کند تا در جام جهانی هم عملکرد خوبی داشته باشیم.

سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی مقابل اروگوئه اظهار داشت: تیم ملی مقابل اروگوئه که یکی از تیم‌های بزرگ در دنیا و آمریکای جنوبی است، بازی قابل قبولی ارائه کرد. با توجه به اینکه اسکوچیچ را برکنار کردند و کی‌روش جایگزینش شد، می‌توان گفت که نتیجه و این پیروزی بسیار روحیه بخش و قوت قلب بود. اروگوئه اصلاً انتظار نداشت که ایران به این محکمی بازی کند. در برخی از اوقات مسابقه بازیکنان اروگوئه‌ خیلی عصبی با ملی‌پوشان ایران برخورد می‌کردند چون فکر می‌کردند به راحتی مقابل ایران به پیروزی دست پیدا خواهند کرد.

وی افزود: نباید فریب پیروزی مقابل چنین تیم‌های خوبی را بخوریم و این دیدارها باید به گونه‌ای باشد که برای بازی‌های رسمی خیلی بیشتر محک بخوریم. بازی مقابل تیم‌های بزرگی همچون اروگوئه می‌تواند به سیستم دفاعی‌مان کمک کند تا در رقابت‌های جام جهانی هم عملکرد خوبی را مقابل تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا داشته باشیم.

*تیم ملی در جام جهانی هم با سیستم دفاعی به میدان خواهد رفت

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد هماهنگی ملی‌پوشان مقابل تیم‌های بزرگ دنیا، عنوان کرد: مدافعان تیم ملی مقابل حملات اروگوئه بسیار هماهنگ ظاهر شدند. تمامی نفرات‌مان همانند 8 سالی که کی‌روش سرمربی تیم ملی بود و خط دفاعی تیم ملی ایران بسیار خوب دفاع می‌کرد، کار کردند. کی‌روش برای هماهنگی خط دفاعی خیلی زحمت کشید و ملی‌پوشان با دوندگی و تعصب مثال‌زدنی در رقابت‌های جام جهانی 2014 و 2018 عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشتند.

وی ادامه داد: به طور حتم تیم ملی بر اساس تفکرات کی‌روش در جام جهانی 2022 قطر هم با سیستم دفاعی مقابل تیم‌های گروه B قرار خواهند گرفت تا بازی‌های آبرومندانه‌ای را به نمایش بگذارند. برای مقابله با تیم‎‌‌های تهاجمی باید بازیکنان با تجربه و دوندگی بالا در زمین حضور داشته باشند و همچنین بعد از گل نخوردن به فکر ضدحملات سریع باشند تا بتوان بهترین نتیجه را گرفت.

*بازی با تیم‌های بزرگ عیار تیم ملی را مشخص می‌کند

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار تدارکاتی دوم با سنگال تصریح کرد: هر چه تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های اسم و رسم‌دار بازی کند مطمئناً با آمادگی بهتر برای شرکت در جام جهانی آماده می‌شود و راحت‌تر مقابل تیم‌های قدرتمند و تاکتیکی انگلیس، آمریکا و ولز قرار خواهد گرفت. سنگال تیم قدرتمندی است که بازیکنان تکنیکی و سرشناسی را در فوتبال دنیا دارد و بازی با این تیم می‌تواند عیار تیم ملی فوتبال ایران را مشخص کند.

سیدعلی موسوی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در جام جهانی به فکر بازی زیبا و رو به جلو باشیم، گل‌های بی‌شماری را دریافت خواهیم کرد. به طور حتم کی‌روش برای جام جهانی برنامه دارد و با یک دفاع مستحکم به مصاف رقبای قدرتمند خود خواهد رفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *