با ورود دستگاه قضا یک شرکت دانش‌بنیان در یزد احیا و موجبات اشتغالزایی برای بیش از 400 نفر فراهم شد

9:04 - 05 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۵۰۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرعامل شرکت دانش بنیان مدیران انرژی کویر، گفت: در صورت عدم مساعدت دستگاه قضایی استان یزد صددرصد شرکت «مدیران انرژی کویر» تعطیل و یا حتی در معرض نابودی بود.

خبرگزاری میزان - وابستگی توسعه تولید به اقتصاد کشور و وضعیت معیشتی مردم دستگاه قضایی را بر آن داشت به رغم اینکه در حوزه صنعت و تولید وظیفه مستقیم در جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق عامه ورود پیدا کرده و با همت دادگستری‌ها و مراجع قضایی در سراسر کشور از چرخش چرخ تولید کارخانه‌ها و مجتمع‌های تولیدی و بویژه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند تا علاوه بر کمک به افزایش تولید ناخالص ملی و اقتصاد کلان کشور با ایجاد امنیت برای تولیدکنندگان از افزایش بیکاری در جامعه جلوگیری و در عین حال به اشتغال‌زایی نیز کمک شود.

بر همین اساس و در راستای تحقق شعارسال و سیاست‌های کلان اقتصادی با ورود دستگاه قضا به حوزه تولید در چند سال اخیربخش قابل‌ توجهی از موانع تولید برداشته شده و از مسائل و مشکلات تعداد بسیاری از تولیدکنندگان، صنعتگران گره‌گشایی شده است.

مساعدت و کمک در جهت رفع مشکلات شرکت دانش بنیان «مدیران انرژی کویر» در استان یزد و جلوگیری از انفعال این واحد تولیدی از اقدامات اخیردستگاه قضا است که به همین بهانه خبرگزاری میزان، با سیدمحمدمختاری مدیرعامل این شرکت پیرامون مشکلات و عوامل تهدیدکننده فعالیت آن گفت‌وگویی ذیل را ترتیب داده است.

سیدمحمد مختاری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص ورود دستگاه قضا و اقدامات دادگستری استان یزد در جهت رفع مشکل و جلوگیری از تعطیلی شرکت دانش بنیان «مدیران انرژی کویر» با تقدیر از زحمات دادگستری و دادستان استان یزد، گفت: این شرکت سال 1397 شروع به فعالیت کرده و به عنوان اولین شرکت دانش بنیان ایرانی قطعات و تجهیزات نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و رسوبی تولید می‎کند.

وی افزود: به عنوان مثال شرکت دانش بنیان «مدیران انرژی کویر» پمپ‌های تولید می‎کند که در گذشته به دلیل عدم تولید داخلی با مبالغ هنگفتی از شرکت‎های خارجی خریداری می‎شد که خوشبختانه در حال حاضر این شرکت، تولید داخلی این قطعه را با یک چهارم قیمت به نیروگاه‌های داخلی عرضه می‎کند.

 مدیرعامل شرکت دانش بنیان«مدیران انرژی کویر»، بیان کرد: دستیابی به این موفقیت‎ها با همکاری 30 نفر نیروی کار به صورت مستقیم و حدود 400 نفر نیروی کار به صورت غیر مستقیم و برون‌سپاری در اقصی نقاط کشور ممکن شده است.

مختاری در تشریح ورود دستگاه قضایی استان یزد جهت رفع مشکلات شرکت دانش بنیان«مدیران انرژی کویر»، گفت: برای توسعه کار شرکت از یک شرکت تعاونی در یزد، کارخانه‌ای متروکه خریداری شد که این شرکت تعاونی ورشکسته شده و در حال تصفیه بود و هئیت مدیره شرکت مدیران انرژی از این موضوع اطلاع نداشت و در نتیجه قادر به سند زدن ملک و تملیک آن نبودیم.

وی در ادامه افزود: با اطلاع از موضوع به دادگستری استان یزد مراجعه و در خواست کمک کردیم که بلافاصله و طی 3 الی 4 هفته، 3 جلسه با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب استان یزد، نماینده شرکت تعاونی واگذار کننده ملک مذکور، مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت و استانداری یزد برگزار و در کمتر از 2 ماه مشکل رفع شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مدیران انرژی کویر، با اشاره به سرمایه گذاری 4 میلیارد تومانی سهامداران شرکت مدیران انرژی جهت خرید این کارخانه متروکه، گفت: در صورت عدم مساعدت دستگاه قضایی استان یزد صد در صد شرکت تعطیل و یا حتی در معرض نابودی بود.

مختاری افزود: این اقدام دادگستری استان یزد علاوه بر جلوگیری از تعطیلی شرکت دانش بنیان«مدیران انرژی‌کویر» موجب شد تا کسب و کار کارخانه‌ای که به مدت 25 سال متروکه شده بود مجددا راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه برخی از قوانین و یا آئین نامه‌های بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی بسیار سختگیرانه و برای تولید کنندگان دست وپا گیر است، اضافه کرد: ورود دستگاه قضا و هماهنگی با سایر دستگاه‌های مربوطه جهت حل و فصل این موارد بسیار عالی و قابل تقدیر است.

 مدیرعامل شرکت دانش بنیان «مدیران انرژی کویر» همچنین ابراز کرد: در صورتی که تصمیم ومساعدتی که برای رفع مشکل شرکت مدیران انرژی گرفته شد برای سایر شرکت‌های تولیدی دارای مشکل تکرار شود علاوه بر اشتغال‌زایی بسیاری از موانع تولید کشور بر طرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مشکلات قضایی ۲ واحد تولیدی با کمک دادگستری در استان ایلام رفع شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *