رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شکایت 2.5 میلیارد دلاری کارکنان سیاهپوست دولت کانادا به دلیل تبعیض و نژادپرستی

12:09 - 04 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۵۴۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارکنان سیاهپوست ادارات دولتی در کانادا علیه دولت این کشور به دلیل تبعیض و نژادپرستی طرح شکایت کردند.

خبرگزاری میزان – کارکنان سیاهپوست ادارات دولتی در کانادا شکایتی به ارزش 2.5 میلیارد دلار علیه دولت این کشور ثبت کردند.

به گزارش «گلوبال نیوز»، «نیکلاس تامپسون»، یکی از سازمان دهندگان شکایت دسته جمعی کارمندان دولتی سیاهپوست علیه دولت فدرال کانادا می‌گوید که هدف از این شکایت اعلام عمومی تجربیات شاکیان از نژادپرستی و ترومای ناشی از آن است.

وی افزود: دولت کانادا در حالی به وجود نژادپرستی در همه نهادهایش اعتراف کرده و مدعی مبارزه با نژادپرستی است که علنا در دادگاه ها با کارمندان سیاهپوست در حال جنگ است.

به گفته تامپسون «به دلیل نفوذ تبعیض سیستماتیک از طریق ساختارهای سازمانی کانادا، عمل حذف کارمندان سیاه پوست از استخدام و ارتقاء در سراسر خدمات عمومی عملا وجود داشته است؛ اقدامات برابری اتخاذ شده تا به امروز صرفا نابرابری فزاینده، محرومیت و به حاشیه راندن سیاه‌پوستان کانادایی را از فرصت‌های برابر در خدمات عمومی پنهان کرده‌اند و حضور کم‌رنگ در رده‌های بالا همچنان وجود دارد».

وی همچنین گفت: دولت باید پای میز مذاکره بیاید و متعهد شود برای راه‌حل‌هایی کار کند که شاکیان می‌گویند به رفع مشکل کمک می‌کند و همچنین تغییرات قانونی در قانون عدالت استخدامی ایجاد کند؛ باید کمیسیونی تشکیل شود تا پیشرفت های مشخص در جلوگیری از تبعیض در آینده را پیگیری کند.

«تامپسون»، اظهار کرد: سیاه‌پوستان می‌خواهند به طور کامل مشارکت کنند و از این فرصت در بالاترین سطح و بزرگ‌ترین کارفرما در کانادا محروم می‌شوند.

شکایت مذکور در سال گذشته به دادگاه ارائه شد و از تبعیض سیستماتیک توسط دولت در مورد همه تصمیمات استخدامی و ارتقای شغلی در خدمات عمومی فدرال حکایت دارد که سابقه اش به دهه ها قبل می‌رسد.

شاکیان این پرونده به دنبال غرامت 2.5 میلیارد دلاری برای جبران درآمد، فرصت‌ها و ارزش‌های بازنشستگی از دست رفته در نتیجه تبعیض سیستماتیک هستند که مانع از ارتقاء کارمندان دولتی سیاه پوست واجد شرایط به مشاغل با درآمد بالاتر می‌شود.

حقوق بازنشستگی خدمات عمومی فدرال بر اساس میانگین بالاترین سال‌های درآمد یک فرد محاسبه می‌شود؛ به این معنی که افرادی که در طول حرفه خود حقوق کمتری دریافت می‌کنند، پس از بازنشستگی حقوق بازنشستگی کمتری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *