وزیر امور خارجه: چنانچه دولت آمريكا اراده‎ای برای اتخاذ تصميم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود

21:59 - 04 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۶۰۳۹
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای كوبايی خود در نیویورک گفت که چنانچه دولت آمريكا اراده‎ای برای اتخاذ تصميم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود.

خبرگزاری میزان - «حسین اميرعبداللهيان»، وزیر امور خارجه در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با  «برونو رودريگز»، وزیرخارجه كوبا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله مناسبات دوجانبه، تحولات بین المللی گفت‎وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با مرور آخرين روند تحولات در روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست كوبا خصوصا در زمينه همكاری تولید واكسن بر لزوم پيگيری و اجرای تمامی توافقات فيمابين تاكيد کرد.

وی اقدام كشورهای غربی در توسل به شيوه های گوناگون برای مداخله در امور داخلی كشورها از جمله ايران و كوبا به بهانه های مختلف و تحريک احساسات مردم را محكوم كرد و گفت : جمهوری اسلامی ايران مهارت لازم را در مهار و مقابله با اين گونه مداخله گری خارجی و سوء استفاده از احساسات مردمی دارد.

اميرعبداللهيان با اشاره به آخرين تحولات در زمينه برجام گفت: چنانچه دولت آمريكا اراده ای برای اتخاذ تصميم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود اما آمريكا تاكنون قادر به اتخاذ تصميم واقع بينانه نبوده است؛ ما ميز مذاكره را ترک نخواهيم كرد ديپلماسی بخوبی کار می‎کند.

وزير خارجه كوبا نیز در این ملاقات بر عزم و اراده رهبری کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد.

همچنين ضمن حمايت از افزايش تماس ها و سفرها، وی با دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به هاوانا و گفتگو در خصوص گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای، بر موضع حمایتی كشورش از ايران در تعميق بخشيدن به همكاريها در حوزه هاي گوناگون و مسايل  منطقه ای و بين المللی تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *