رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صادرات ایران به بازار اعضای پیمان شانگهای به بیش از ۹ میلیارد دلار رسید

10:18 - 05 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۶۱۷۳
سخنگوی دولت گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان صادرات ایران به بازار کشورهای عضو پیمان شانگهای به بیش از ۹ میلیارد دلار رسیده و شامل صدور انرژی، کالا، خدمات مهندسی، محصولات کشاورزی و انتقال تکنولوژی می‌شود.

خبرگزاری میزان - فارس نوشت: علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، در پاسخ به این پرسش که چه دستاوردهایی از عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای به دست می‌آید؟، گفت: این سازمان بستر مناسبی را برای توسعه تعاملات اعضای سازمان و افزایش همکاری‌ها و مراودات کشورها در تمامی زمینه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراهم می‌کند. 

وی در تشریح دستاوردهای عضویت در این سازمان ادامه داد: ظرفیت اعضای این سازمان از منظر تعداد، جمعیت، گستره جغرافیایی، تولید ناخالص داخلی و قدرت اقتصادی، برخورداری از منابع عظیم انرژی، حضور در شورای امنیت، توان دفاعی و ... بسیار قابل توجه و مهم است. 

سخنگوی دولت افزود: به عنوان مثال از ابتدای امسال تاکنون میزان صادرات ایران به بازار کشورهای عضو پیمان شانگهای به بیش از ۹ میلیارد دلار رسیده و شامل صدور انرژی، کالا، خدمات مهندسی، محصولات کشاورزی و انتقال تکنولوژی می‌شود.

دبیر هیأت دولت بیان کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای این پیام را به دشمنان ملت ایران می‌دهد که دوران یکجانبه گرایی، تلاش برای انزوای ایران و تحریم‌های ظالمانه علیه مردم کشورمان پایان یافته است و حضور موثر و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در سازوکارهای منطقه ای از جمله سازمان همکاری شانگهای به تحقق اهداف اقتصادی و خنثی‌سازی تحریم‌ها و ایجاد چندجانبه گرایی اقتصادی منجر می‌شود.

پایان پیام/

 خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *