وضعیت وخیم بن نایف در زندان عربستان

15:43 - 05 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۶۴۹۸
وضعیت سلامتی ولیعهد سابق عربستان به شدت رو به وخامت رفته است.

خبرگزاری میزان - یک منبع دیپلماتیک فاش کرد که وضعیت سلامتی «محمد بن نایف»، ولیعهد سابق عربستان به شدت وخیم شده است.

به گزارش «سعودی لیکس»، ولیعهد سابق عربستان از مارس 2020 به دستور بن سلمان، ولیعهد فعلی بازداشت شده است.

این منبع می‎گوید که «بن نایف» تحت بند حبس خانگی تحت بازداشت قرار دارد و گزارش‌هایی مبنی بر زندانی بودن وی در زندان «الحائر» وجود دارد که باعث وخامت بیشتر سلامتی‎اش شده است.

این منبع آگاه تایید کرد که «بن نایف» به شدت مورد بدرفتاری قرار گرفته و از میزان بالای دیابت رنج می‌برد؛ علاوه بر این، او هیچ دارویی دریافت نکرده که این موضوع باعث شده تقریباً 22 کیلو کاهش وزن را تجربه کند و دچار افسردگی شدید و اختلالات روانی شود.

این منبع به تکرار گزارش‌های مستند مبنی بر اینکه «بن نایف» تحت شکنجه‌های روانی از جمله محرومیت از خواب، رها کردن با دست‌ها و پاهای بسته و چشم‌بند به مدت چند روز قرار دارد، اشاره کرد.

وی همچنین افزود که «احمد بن عبدالعزیز» که به همراه «بن نایف» بازداشت شده بود، در کاخ ملک سلمان به سر می‌برد و مورد بدرفتاری قرار می‌گیرد.

شواهد نشان می‌دهد که «بن سلمان» عمداً استراتژی «کشتن آهسته» را علیه «بن نایف» و «احمد بن عبدالعزیز» اتخاذ کرده تا به هدف خود، یعنی خلاص شدن از شر یکی از برجسته‌ترین رقبای خود دست یابد.

شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» پیش‌تر تأیید کرده بود که «بن نایف» در زمان بازداشت تحت شکنجه شدید و آزار جسمی قرار گرفته است، «تا جایی که بدون کمک قادر به راه رفتن نیست».

این شبکه به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت: «بن نایف» بر اثر ضرب و شتم از ناحیه پا آسیب جدی دید و هیچ داروی مسکنی در اختیار او قرار نگرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *