اذعان آمریکا به کشتار 12 غیرنظامی افغانستانی در سال 2021

10:16 - 06 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۶۸۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ارتش آمریکا اذعان کرده که در سال گذشته میلادی 12 غیرنظامی را در افغانستان کشته و 5 نفر دیگر را نیز مجروح کرده است.

خبرگزاری میزان - یک گزارش پنتاگون نشان می‎دهد که ارتش آمریکا در سال گذشته میلادی در افغانستان، 12 غیرنظامی را کشته و پنج نفر دیگر را مجروح کرده است.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، وزارت دفاع آمریکا ارزیابی کرده که در سال 2021 ، حدود 12 غیرنظامی را در افغانستان کشته و پنج غیرنظامی دیگر را زخمی کرده است.

پنتاگون همچنین آمارهای خود را از سال 2018 تا 2020 مورد ارزیابی مجدد قرار داده و 10کشته و 18 زخمی دیگر را که همگی در سوریه بودند، شناسایی کرد.

بر اساس بخش عمومی این گزارش، کنگره آمریکا از سال 2018 به این سو نیاز دارد که گزارشی سالانه تهیه شود و بخشی از آن طبقه‌بندی شده است، اما همه 12 مورد مرگ غیرنظامیان در سال 2021 در افغانستان رخ داده است.

پنتاگون پیش از این به نقش ارتش آمریکا در کشته شدن 10 عضو یک خانواده از جمله هفت کودک در جریان خروج این کشور از افغانستان در پایان ماه آگوست 2021 اذعان کرده است.

با این وجود سازمان‌های غیردولتی به طور مرتب ارزیابی‌های بسیار بالاتری از کشته‌ها و جراحات ناشی از حملات آمریکا در کشورهای مختلف منتشر می‌کنند.

وزارت دفاع آمریکا مسئولیت بسیاری از حملات را که به کشته شدن غیرنظامیان در کشورهای مختلف به خصوص در سوریه، عراق و افغانستان منجر شده، نمی‌پذیرد و برخی از آنها را «عملیات اشتباه» عنوان می‎کند.

آمارهای منتشر شده از سوی نهادهای مختلف بین‌المللی حاکی از آن است که تعداد غیرنظامیان کشته شده از سوی ارتش آمریکا در کشورهای مختلف بسیار بیشتر از آماری است که پنتاگون منتشر می‌‎کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *