۱۰ شاسی بلند ارزان قیمت بازار اروپا در سال ۲۰۲۲

10:55 - 06 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۶۹۵۵
شاسی بلند‌ها، بر خلاف تصور عموم، همیشه گران‌قیمت نیستند. در بازار اروپا، برخی مدل‌های آنها با قیمت مناسب نیز یافت می‌شوند.

خبرگزاری میزان - تجارت نیوز نوشت: به طور کلی، چیزی که در ذهن عموم مردم در مورد شاسی‌ بلندها وجود دارد این است که این نوع خودروها همیشه بسیار بزرگ، سنگین، پرمصرف و گران قیمت هستند.

به همین دلیل است که وقتی اسم شاسی‌ بلند به گوش کسی می‌خورد اولین خودروهایی که به یاد می‌آید تویوتا لندکروزر یا انواع مدل‌های آمریکایی هستند.

ولی همه شاسی‌ بلندها مثل هم نبوده و شما نمی‌توانید به عنوان مثل یک بنتلی بنتایگا، یک پورشه کاین، یک مرسدس بنز GLS یا حتی یک بی‌ام و X۶ را در یک سطح در نظر بگیرید.

شاسی‌ بلندهایی در بازارهای مختلف جهانی وجود دارند که کلیشه مذکور در ذهن مردم در مورد این نوع خودروها را از بین می‌برند.

در حالی که این روزها در بازار کشورمان انواع خودروهای شاسی‌ بلند چینی با قیمت‌های بسیار زیاد جولان می‌دهند، در این مطلب نگاهی به ۱۰ شاسی‌بلند ارزان‌قیمت بازار اروپا خواهیم انداخت که فروش بسیار خوبی را در قاره سبز دارند.

هنگام معرفی هر یک از این خودروها به قیمت آن‌ها نیز اشاره خواهیم کرد. خودروهایی که اگر قوانین ممنوعیت واردات و تعرفه‌های بسیار بالای واردات در کشورمان وجود نداشتند، با قیمت‌های بسیار مناسب می‌توانستند در اختیار ایرانیان قرار بگیرند.

۱۰- فولکس واگن تایگو – قیمت پایه: ۲۰ هزار و ۵۰۰ یورو

فولکس واگن تایگو

آیا اشتباهی رخ داده؟ یک فولکس واگن چگونه می‌تواند در لیست ۱۰ شاسی‌بلند ارزان‌قیمت سال ۲۰۲۲ قرار بگیرد؟ آن هم یک مدل شاسی‌بلند کوپه این روزها در بازار بیش از پیش محبوب شده‌اند.

نه، هیچ اشتباهی در کار نیست. فولکس واگن تایگو در واقع نسخه اروپایی فولکس واگن نیووس بازار برزیل است.

بهتر بخواهیم بگوییم، فولکس واگن با اعمال برخی تغییرات ظاهری روی خودروی مذکور یک محصول جذاب برای بازار اروپا طراحی کرده است.

در حالی که مدل مجهز به موتور ۱۵۰ اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک TSG این خودرو در بازار اروپا قیمت حول و حوش ۳۷ هزار یورو دارد، ولی با پرداخت حدودا ۲۰ هزار یورو اروپایی‌ها می‌توانند مدل مجهز به موتور ۹۵ اسب بخاری سه سیلندر آن را خریداری کنند.

۹- شاسی بلند سئات آرونا – قیمت پایه: ۱۹ هزار و ۹۰۰ یورو

سئات آرونا

دومین خودروی لیست ما یک محصول دیگر از گروه فولکس واگن است، خودرویی که با حذف لوگوی VW کاهش قیمتی حدودا ۵۰۰ یورویی برای خریداران به ارمغان می‌آورد.

نکته جالب این که در این لیست خبری از محصولات اشکودا نیست. خودروهای ساخت جمهوری چک که زمانی قیمت ارزانی داشتند جای خود را به محصولات سئات اسپانیایی داده‌اند.

سئات آرونا یک شاسی‌ بلند جمع و جور با طراحی ظاهری جذاب است که به لطف ساخته شده روی پلت فرم ماژولار گروه فولکس واگن فضای بار و سرنشین بسیار خوبی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

با قیمت ۱۹ هزار و ۹۰۰ یورویی، شما می‌توانید نسخه مجهز به موتور سه سیلندر ۹۵ اسب بخاری، گیربکس ۵ دنده دستی، رینگ‌های فولادی، چراغ‌های جلوی LED و صفحه نمایش کیلومتر و آمپرهای دیجیتالی را خریداری کنید.

۸- کیا استونیک – قیمت پایه: ۱۷ هزار و ۷۰۰ یورو

کیا استونیک

کیا استونیک یک شاسی‌ بلند کوچک برای کسانی است که عاشق تجربه‌های جدید هستند.

این خودرو برای افرادی به تمایل دارند بدون هزینه کردن زیاد یک شاسی‌ بلند خوب سوار شوند بهترین انتخاب خواهد بود.

با طراحی مدرن و تکنولوژی‌های خوب عرضه شده، کیا استونیک می‌تواند تمامی نیازهای راننده‌های نسل جدید و جوان را به خوبی هر چه تمام برآورده کند.

این خودرو با طول بدنه ۴.۱۴ متری خود شاید یک شاسی‌بلند خیلی بزرگ نباشد، ولی با به روزرسانی‌های انجام شده روی استونیک در انتهای سال ۲۰۲۰ قطعا انتخاب خوبی با این مبلغ برای خریداران خواهد بود.

با قیمت مذکور، شما می‌توانید مدل پایه این خودرو را با یک موتور ۱.۲ لیتری ۸۴ اسب بخاری و گیربکس دستی خریداری کنید.

صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۸ اینچی لمسی به صورت استاندارد روی خودرو عرضه شده است.

۷- شاسی بلند سانگ یانگ تیوولی – قیمت پایه: ۱۷ هزار و ۵۰۰ یورو

سانگ یانگ تیوولی

شاید حضور این خودرو در لیست ارزان‌ترین شاسی‌ بلندهای بازار اروپا در سال ۲۰۲۲ برخی را متعجب کرده باشد.

گرچه برند سانگ یانگ در ایران نسبتا شناخته شده است، ولی در بازارهای جهانی خیلی‌ها این شرکت کره‌ای را نمی‌شناسند.

نکته جالب این که در اواخر سال ۲۰۲۰ این شرکت با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرد و حتی اعلام ورشکستگی نیز کرد. ولی اکنون با حضور یک سرمایه‌گذار جدید، اوضاع عادی شده و شاهد فعالیت‌های خوبی از سوی این شرکت در بازار اروپا هستیم.

مشکلات اقتصادی و مالی مذکور هیچ تاثیری روی کیفیت بالای خودروهای این برند کره‌ای نگذاشته است.

سانگ یانگ تیوولی مدل ۲۰۲۲ در واقع یک شاسی‌ بلند جذاب و با کیفیت است که با داشتن قیمتی رقابتی توانسته فروش خوبی را در قاره سبز تجربه کند.

جالب است بدانید تیوولی در سال ۲۰۱۹ یک فیس لیفت جذاب داشت. مدل پایه این خودرو با موتور ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی خود ۱۲۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

البته در مدل پایه این خودرو نباید انتظار تجهیزات و آپشن‌های زیادی را داشته باشید.

۶- هیوندای بایون – قیمت پایه: ۱۷ هزار و ۲۶۰ یورو

هیوندای بایون

داستان هیوندای بایون خیلی شبیه خودروی کوییک شرکت سایپاست. این خودرو که ویژه بازار اروپا طراحی شده در واقع یک هیوندای i۲۰ است که ارتفاع سواری آن بیشتر شده و فلاپ‌های پلاستیکی دور و برش نصب شده است.

هرچند، برخلاف خودروسازهای ایرانی، از نظر ظاهری شباهتی بین دو خودروی مذکور وجود ندارد و هیوندای بایون با ظاهر جذاب و بدنه‌ای به طول ۴.۱۸ متر توانسته نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند.

این خودرو در شرایطی از ابتدا توسط مهندسان هیوندای طراحی شده بود که قیمتی ارزان داشته باشد. به همین دلیل، در این خودرو خبری از آپشن چهار چرخ متحرک یا موتورهای الکتریکی یا هیبریدی نیست.

از مزایای مهم این خودروی شاسی بلند می‌توان به فضای کابین و بار جادار و همچنین تجهیزات و امکانات خوب آن اشاره کرد.

قیمت هیوندای بایون از ۱۷ هزار و ۲۶۰ یورو شروع می‌شود و در مدل پایه به یک موتور ۸۴ اسب بخاری، سیستم تهویه مطبوع دستی، نویگیشن ماهواره ای، رادیو، بلوتوث و کروزکنترل اشاره کرده.

۵- شاسی بلند سوزوکی ایگنیس – قیمت پایه: ۱۶ هزار و ۴۰۰ یورو

سوزوکی ایگنیس

بدون شک سوزوکی ایگنیس یکی از جذاب‌ترین خودروهایی است که این شرکت ژاپنی در سال‌های اخیر طراحی، تولید و روانه بازار کرده است.

این خودرو وقتی سال ۲۰۱۷ وارد بازار اروپا شد قیمت بسیار ارزانی برابر با ۱۱ هزار و ۹۰۰ یورو داشت، ولی اکنون با یک موتور ۸۳ اسب بخاری هیبریدی ملایم تنفس طبیعی، یک گیربکس ۵ دنده دستی و سیستم دیفرانسیل جلو قیمتی معادل حدودا ۱۶ هزار و ۴۰۰ یورو دارد.

با این میزان پول، تجهیزات و آپشن‌هایی که در اختیار خریدار قرار می‌گیرد شامل مواردی مانند تهویه مطبوع اتوماتیک، بلوتوث و چراغ‌های جلوی LED به صورت استاندارد است.

اگر به دنبال سیستم دو دیفرانسیل یا گیربکس اتوماتیک هستید باید حدودا ۲۰ هزار یورو برای آن پرداخت کنید. به عنوان اولین خودروی ژاپنی حاضر در لیست ارزان‌ترین شاسی‌ بلندهای اروپا در سال ۲۰۲۲، ایگنیس توانسته فروش خوبی را در این قاره تجربه کند.

گرچه این شاسی‌ بلند بسیار کوچک فقط ۳.۷ متر طول بدنه دارد، ولی ایگنیس یک مدل جادار بوده و با ۱۸۰ میلی متر ارتفاع از سطح زمین حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

۴- تویوتا آیگو ایکس – قیمت پایه: ۱۵ هزار و ۹۰۰ یورو

تویوتا آیگو ایکس

تویوتا آیگو ایکس شاید از نظر خیلی‌ها یک شاسی‌ بلند واقعی نباشد و در بهترین حالت بتوان آن را به عنوان یک کراس اور شهری کوچک در نظر گرفت، ولی به مانند ترند این روزهای دنیای خودرو، ارتفاع سواری اندکی بالا و پلاستیک‌های دور بدنه ظاهر یک شاسی‌ بلند جذاب را به این خودرو داده است.

جالب است بدانید شرکت تویوتا این خودرو را فقط با یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۳ نیوتن متر گشتاور روانه بازار کرده است.

صفر تا صد این خودرو ۱۵ ثانیه بوده و با توجه به پول پرداختی، نباید انتظارات زیادی از آن داشته باشید.

اگر آن را با نسل قبلی آیگو مقایسه کنیم، آیگو ایکس بزرگ‌تر بوده و به مانند سوزوکی ایگنیس طول بدنه‌ای معادل ۳.۷ متر دارد.

عرض خودرو نیز در مقایسه با مدل قبلی بیشتر شده است. به لطف همین افزایش ابعاد بدنه کابین نیز جادارتر شده و فضای باری ۲۳۱ لیتری دارد.

با توجه به ارائه پکیج تویوتا Sense روی خودرو، انواع تجهیزات ایمنی در اختیار شما قرار می‌گیرد که در این بازه قیمتی به معنای واقعی کلمه فوق العاده است.

۳- شاسی بلند لادا ۴x۴ – قیمت پایه: ۱۵ هزار و ۵۰۰ یورو

لادا ۴x۴

اگر به صنعت خودروی روسیه علاقه داشته باشید قطعا خودروی نیوا که بعدا نامش به ۴x۴ تغییر کرد و از سال ۱۹۷۶ در خط تولید قرار دارد را می‌شناسید.

اوضاع این خودرو و برند در بازار اروپا در حال حاضر کمی گیج کننده شده است. جنرال موتورز و رنو همین چند وقت پیش همکاری مشترک خود با شرکت روسی AvtoVAZ را قطع کردند و به همین دلیل، دیگری خبری از واردات لادا ۴x۴ به بازار آلمان نیست. ولی با کمی جستجو در این کشور می‌توان نمونه‌های صفر کیلومتر لادا ۴x۴ را پیدا کرد.

آخرین فیس لیفت لادا ۴x۴ با تغییرات بسیار جذاب در سال ۲۰۲۰ رونمایی شده بود.

گرچه تغییرات ظاهری زیادی در مدل فیس لیفت این خودروی شاسی بلند شاهد بودیم، ولی موتور خودرو کماکان همان پیشرانه ۸۳ اسب بخاری باقی مانده است.

به طور کلی، کسی که به دنبال خرید خودرویی مانند لادا ۴x۴ باشد از معایب آن آگاه است. به عنوان مثال، هندلینگ این خودرو اصلا خوب نیست، ولی بدون استثنا هر جایی که بخواهید می‌توانید با لادا ۴x۴ بروید!

۲- داچیا داستر – قیمت پایه: ۱۴ هزار و ۵۵۰ یورو

داچیا داستر

شاید خیلی‌ها انتظار داشتند نام داچیا داستر را به عنوان ارزان‌ترین شاسی‌ بلند حاضر در بازار اروپا در سال ۲۰۲۲ ببینند، ولی این گونه نیست.

با این حال، داچیا داستر با قیمت خوب خود چیزهای زیادی برای عرضه به خریداران دارد. به عنوان یک شاسی‌ بلند ارزان قیمت، داستر بسیار با کیفیت بوده و اصلا شباهتی به یک مدل ارزان قیمت ندارد.

نه تنها داچیا داستر ارزش خرید بالایی دارد، بلکه به نظر می‌رسد می‌توانست حتی قیمتی بسیار بالاتر از حدودا ۱۴ هزار و ۵۰۰ یورو داشته باشد.

از نظر تکنولوژی‌های به کار رفته و تجهیزات ارائه شده، داچیا داستر کاملا به روز بوده و کیفیت سواری آن نیز خیلی خوب است.

هرچند، ممکن است سواری این خودرو از نظر برخی کمی خشک باشد. جالب است بدانید شرکت داچیا در حال حاضر نسخه مجهز به موتور قوی‌تر ۱۵۰ اسب بخاری آن را نیز عرضه می‌کند، ولی همان طور که حدس زده‌اید، قیمت آن قطعا بالاتری از ۱۵ هزار یورو خواهد بود.

مدل پایه داستر به یک موتور ۳ سیلندر ۱ لیتری با ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور و یک گیربکس شش دنده دستی مجهز است.

از نظر تجهیزات و آپشن ولی اوضاع داچیا داستر خیلی خوب نیست، هرچند با اندکی پول بیشتر آپشن‌های زیادی را می‌توانید برای خودروی شاسی بلند سفارش بدهید.

۱- شاسی بلند فیات پاندا کراس – قیمت پایه: ۱۴ هزار و ۲۴۰ یورو

فیات پاندا کراس

رتبه نخست لیست ارزان‌ترین شاسی‌ بلندهای حاضر در بازار اروپا در سال ۲۰۲۲ به فیت پاندا کراس ایتالیایی اختصاص یافته است.

این خودروی کوچک سال‌هاست که در نسل فعلی خود در بازار اروپا حضور دارد و فروش بسیار خوبی نیز در طول این سال‌ها داشته است.

آخرین فیس لیفت این خودرو در سال ۲۰۲۰ انجام شده و طبق اعلام شرکت فیات قرار است تا سال ۲۰۲۶ در مدل فعلی خود در بازار حضور داشته باشد.

فیات پاندا کراس از سال ۲۰۱۴ در مدل دو دیفرانسیل نیز در بازار حضور داشته و برای کسانی مناسب است که به دنبال یک مدل آفرود با قیمت خوب هستند.

البته در حال حاضر این خودرو فقط در مدل دیفرانسیل جلو در بازار اروپا و آلمان حضور دارد.

از جمله تجهیزات و آپشن‌های استاندارد قابل توجه این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و چراغ‌های دیلایت LED اشاره کرد.

مدل پایه این خودروی شاسی بلند، همچنین به یک موتور ۱.۳ لیتری هیبریدی ملایم با ۷۰ اسب بخار قدرت و یک گیربکس شش دنده دستی مجهز است.

انتهای پیام/

 خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *