کودکان قربانیان قاچاق انسان از اوکراین به اروپا

14:28 - 06 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۷۲۱۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خطر قاچاق انسان در کشورهای اروپایی افزایش یافته و کودکان اصلی‌ترین قربانیان این پدیده هستند.

خبرگزاری میزان – از ماه فوریه و با آغاز جنگ اوکراین، موج گسترده پناهجویان اوکراینی به سمت مرزهای اتحادیه اروپا سرازیر و وارد این کشورها می‌شوند.

با بالا گرفتن ورود پناهجویان اوکراینی به کشورهای اروپایی، بسیاری از کارشناسان و نهادهای بین‌المللی درباره تشدید خطر قاچاق انسان هشدار داده‌اند.

به طور مثال، کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا هشدار داده که کودکان اوکراینی در خطر قاچاق قرار دارند.

این در حالی است که آمار قاچاق انسان در اروپا پیش از این نیز نگران کننده بوده است.

به گزارش « europa.eu»، کودکان 22 درصد از کل قربانیان قاچاق انسان را در اروپا تشکیل می‌دهند؛ بیشتر قربانیان کودک، دختر هستند، که حدود 78 درصد قربانیان کودک را تشکیل می‌دهند و  این موضوع یادآور این است که قاچاق کودکان همچنان یک تهدید جدی در اتحادیه اروپاست.

قاچاق انسان یک واقعیت تکان دهنده است که هنوز وجود دارد؛ بیش از نیمی (64 درصد) از تمام کودکان قربانی در اروپا به منظور استثمار جنسی قاچاق می‌شوند؛ کودکان همچنین برای استثمار کار، جنایت اجباری و تکدی‌گری و همچنین برای جرایم مرتبط با مواد مخدر و ازدواج های اجباری و ساختگی قاچاق می‎شوند. آنها در معرض خطر ویژه قرار گرفتن در دام قاچاقچیان آنلاین هستند.

مهاجرانی که از کشورهای مختلف به اروپا می‎روند توسط قاچاقچیان انسان که از وضعیت نامنظم و ترس از اخراج آنها سوء‌استفاده می کنند، مجبور به کار در بخش‌های ساخت و ساز، کشاورزی و ... می‌شوند.

کودکان مجبور به ارتکاب جرایمی از جمله جیب‌بُری، سرقت، و خرید و فروش مواد مخدر می‌شوند، در حالی که دیگران مورد سوء استفاده جنسی آنلاین قرار می‌گیرند زیرا قاچاقچیان از افزایش استفاده از اینترنت و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی سوء‌استفاده می‌کنند.

اینها برخی از مسائلی است که در گزارش جدید دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل در مورد مقیاس و دامنه قاچاق انسان در جنوب شرقی اروپا  بررسی شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *